Egyenként is több száz milliós uniós forrást használhat fel Pécs azon a két pályázaton, amelyek a közösségi közlekedési rendszer teljes újragondolásáról szólnak. A kötött pályás rendszer kialakítása mellett így azt is meg lehet vizsgálni, hol, s hogyan jöhet létre egy új nagy, központi busz- és vasúti pályaudvar.
Hétfőn délután rendeznek sajtótájékoztatót a városházán az ,,Intermodális közösségi közlekedési csomópont kialakítása Pécsett” és a ,,Kötött pályás közösségi közlekedési hálózat kialakítása Pécsett” címet viselő megvalósíthatósági tanulmányokkal kapcsolatban.
Az összesen 750 millió forintos költséggel, uniós finanszírozással megvalósuló, 1-1,5 évig tartó projektek után kiderülhet, milyen módon érdemes nekiállni Pécs közösségi közlekedésének újragondolásához – magyarázta lapunknak Nagy Csaba alpolgármester.
Bár a tisztségviselő részleteket a hétfői sajtótájékoztatóra ígért, azt azért elmondta: a hosszas és költséges kutatómunka segítségével az unió 2014-től esedékes új költségvetési periódusában számíthatunk majd a konkrét munkák támogatására.
Ezek alatt például egy új vasúti- és buszközlekedési csomópont kiépítése és a kötött pályás közlekedés létrehozása is szerepelhet. Ez a két óriásprojekt mintegy 2-2,5-szer annyiba kerülne, mint a teljes EKF-projekt – tette hozzá Nagy Csaba.