Minden, ami SEO – a keresőoptimalizálás folyamata

Hirdetés

Ma már a vásárlások 50%-a a Google keresőben történő böngészéssel veszi kezdetét, ami egyáltalán nem meglepő, mivel a legtöbb ember itt informálódik. Ez pedig manapság nagyban meghatározza a vásárlás menetét.

Ahhoz, hogy mi is ott legyünk a vásárlók fejében, a Google első oldalára kell kerülni. Ez azonban nem mindig olyan egyszerű, főleg, ha erős versennyel kell szembesülnünk. A következő pár sorban éppen ezért megtudhatod, hogyan segít neked ebben a keresőoptimalizálás, főleg ha webáruház készítés előtt állsz.

A Google és a találatok

A Google első oldalán 10 hely van. Mindenki itt szeretné viszontlátni a webáruházát. Az, hogy mennyi ideig tart, amíg felküzdjük magunkat a rangsorban, sok mindentől függ. Például attól is, hogy hány versenytárs van, aki szintén ebben a mezőnyben szeretne szerepelni. 

Ha egy adott kulcsszóra jut 100 vállalkozás, akik ugyanarra az első helyre pályáznak, akkor sokkal nehezebb dolgunk van, mintha csak 10 vállalat versenyezne ezért a helyért. Nem meglepő tehát, hogy állandó a harc az első 3 találatért, főleg a webáruházak tekintetében.

A hatékony előrehaladás vágya hívta életre a keresőoptimalizálást. A következő pár sorban többet megtudhatsz arról, hogy ez mégis hogyan működik. 

Felépítés és tartalom

Kezdjük mindjárt azzal, hogy mennyire számít a weboldal felépítése és tartalma. A sikerekhez az is szükséges, hogy a felület már eleve keresőoptimalizáltan legyen elkészítve. Tehát a webáruház készítés során igazodjunk a Google elvárásaihoz. Nos, amennyiben ebben még kicsit tanácstalan vagy, akkor bízd az Adnet Media szakembereire a munkát!

Amennyiben a technikai irányelveket kipipáltuk, akkor érdemes a tartalmat is ehhez igazítani. A Google például robotokat használ a weboldalak feltérképezésére. Ezek megvizsgálják az oldal témáját, a cikkek, a linkek felépítését, de azt is, hogy hányszor szerepel egy adott kulcsszó. Szóval építsük fel úgy a tartalmakat is, hogy kellő információval szolgáljunk!

A linképítés szerepe

Linképítésről akkor beszélünk, ha valamilyen link segítségével rámutatunk a saját weboldalunkra. Ennek lehet külső és belső formája is. Linkelhetünk a blogbejegyzéseken keresztül is egy-egy kategóriára, de külső oldalakról is mutathatunk a weboldalunkra. 

Figyeljünk arra, hogy a Google szigorú szemmel vizsgálja ezt a folyamatot, és büntethetőek a mesterségesen generált linkek! A linképítés elengedhetetlen a keresőoptimalizálás folyamatában.

Mennyi időbe telik?

A siker mindenkinek máshogy és más időben érkezik. Egy új weboldalt például sokkal tovább tarthat optimalizálni. Aztán az erős verseny is állíthat elénk akadályokat. Ilyenkor 6 vagy 12 hónap is szükséges lehet.

 Viszont ha egy felület “atommag értékesítéssel” foglalkozik, ahol viszonylag egyeduralkodó a piacon, akkor akár néhány hét is elegendő a sikerhez.

A lényeg, hogy igyekezzünk rendszeresen, releváns tartalmakat közzétenni! 

(x)

Hirdetés