Tiszta viszonyokat teremt Pécs önkormányzata a bérlakások terén, mostantól objektív pontrendszer dönt a kérelmezők sorrendjéről. Ehhez azonban minden egyes lakásigénylőnek meg kell újítani a kérelmét.
Mint ismert, szeptember elsején életbe lépett a pécsi önkormányzat új lakásrendelete. A szabályozás egyik fő célja, hogy tiszta, átlátható viszonyokat teremtsen a lakásgazdálkodás területén. Ennek egyik eszköze, hogy mostantól egy objektív pontrendszer alapján állítják fel az önkormányzati bérlakásra várók sorrendjét, véget vetve a korábbi kusza viszonyoknak.
Ehhez azonban elengedhetetlen, hogy minden lakásigénylő megújítsa a kérelmét.
– Ennek érdekében minden érintettet levélben fogunk megkeresni a jövő héten – mondta Nyőgéri Lajos, Pécs szociális ügyekért felelős alpolgármestere. – Ezt követően, október 10-től a Polgármesteri Hivatal Perczel utcai irodájában kezdetét veszi a személyes ügyfélfogadás, ott tudja minden igénylő leadni megújított kérelmét egészen december 20-ig.
Az alpolgármester kiemelte: a kérelmezők a tájékoztató levéllel együtt a kitöltendő kérelmet is megkapják postán. A borítékot azonban csak a kérelmező által korábban megadott címre tudja eljuttatni az önkormányzat. Ezért azt kéri mindenkitől, hogy ha értesült az új szabályozásról, de nem kapott levelet, például mert elköltözött a megadott címről, október 10-e után jelentkezzen a Polgármesteri Hivatal Perczel utcai irodájában.
A tájékoztatást plakát formájában több helyen ki is függeszti az önkormányzat.