Minden vállalat lelke: a kétirányú információáramlás

Hirdetés

Mindannyian tisztában vagyunk vele, hogy milyen könnyen eltorzulhatnak az információk, a félreértések és pletykák pedig még több problémát okozhatnak. Ennek elkerülésére elengedhetetlen, hogy biztosítsuk a kétirányú információáramlást, nemcsak a cég működésének gördülékenysége miatt, hanem hogy lehetőség nyíljon a tartalmas kommunikációra a menedzsment és a munkavállalók között. 

Milyen pozitív befolyása lehet?

A CHEQ vállalati szoftver funkcióival az egész belső kommunikációt magasabb szintre emelhetjük, de mégis miért érdemes nagyobb fókuszt helyezni a kétirányú információcserére? 

Általa bevonhatjuk a dolgozókat és javíthatunk a teljesítményen. Továbbá mindkét oldalról nyitva tartja a kaput, hogy visszajelzéseket adhassunk, illetve kaphassunk. Azonnal megtudhatjuk, ha nem világos, nem egyértelmű egy feladat vagy egy hosszabb távú projekt. Sőt akár zökkenőmentesebbé is tehetjük a munkavégzést. Kevesebb félreértés, pontosabb információk, amelyek javítanak a munkahelyi légkörön is azáltal, hogy kiküszöböljük a pletykákat. 

Növelhető az elégedettség, ezzel együtt pedig mérsékelhető a fluktuáció. Mindannyiunknak jól esik, ha érezzük, hogy számít a véleményünk, ezáltal megbecsülve érezhetjük magunkat. Így van ez a munkahelyi környezetben is. Ebből kiindulva, ha kikérjük a kollégák véleményét, elégedettebbek is lesznek, ez pedig kihat a teljesítményükre is.

Egy olyan környezetben, ahol sosem kíváncsiak a dolgozók véleményére, ott hamar megtanulják, hogy saját ötleteiket inkább megtartsák maguknak. Ezzel összefüggésben bizalmatlanokká is válnak. Viszont a kétirányú kommunikációval erősíthető a bizalom, és nem mellesleg pozitívan hat a munkáltatói márkára is. 

A legtöbben megbízunk családtagjaink és barátaink ajánlásaiban. Ezt alapul véve fontos, hogy az adott cégről ne negatív, hanem pozitív értékelések lássanak napvilágot.

Hogyan javíthatunk a kommunikáción?

Első és egyben legfontosabb feladatunk, hogy helyesen válasszuk meg a kommunikációs csatornát. Lényeges, hogy ez mindenki számára könnyen elérhető és egyszerűen kezelhető legyen. A CHEQ belső kommunikációs eszközzel nem okoz problémát, ha több telephelyen dolgozó kollégákat kell utolérni, ugyanis helyszíntől és időtől függetlenül azonnal hozzáférhetnek a felülethez. 

A csatorna kiválasztása mellett fordítsunk figyelmet az üzenetek személyre szabására is! Külön kell választani azokat az információkat, amelyek mindenkinek szólnak azoktól, amelyek csupán egy szűkebb rétegnek. Ezáltal elkerülhetjük a felesleges információáradatot, így célzottan, személyre szabottan a megfelelő személyekhez jutnak el az aktuális üzenetek. 

Törekedjünk arra is, hogy átlátható, világos megfogalmazásban tálaljuk az infókat, miközben figyelmet fordítunk az empátiára is. 

Visszajelzések kérése

Feltétlenül kérjünk visszajelzéseket, mivel így egyrészt aktív lehet a beszélgetés, másrészt ennek fényében cselekedhetünk, vagyis optimalizálhatunk a kritikus pontokon.

(x)

Hirdetés