Készülnek a virágüzletek a közelgő nőnapra, amikor napi forgalmuk megtöbbszöröződik. Ajándékozottanként jellemzően legalább ezer forintért vásárolnak ilyenkor többségében hazai termesztésű fréziát, jácintot, tulipánt, nárciszt, illetve az örök klasszikus rózsát, gerberát, szegfűt.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) a Virágkötők, Virágkereskedő Vállalkozók Magyarországi Szakmai Egyesületével kiadott szerdai, MTI-nek küldött közleményében kiemeli:
egy átlagos virágüzlet több száz szál virágot ad el nőnapkor.
Ugyanakkor a forgalom nagyban függ az üzlet elhelyezkedésétől, a törzsvásárlói körtől, illetve a promócióktól is. A virágpiac szempontjából a Valentin-nap az év első kiugró eseménye, amit egy még nagyobb dömping, a nőnap, és a májusi anyák napja, illetve – amennyiben nincsenek korlátozások – a ballagások követnek.
A virágárusoknál az elmúlt egy évben jelentősen megnőtt az online, illetve telefonos rendelések, a virágkiszállítások száma.
Nőnapkor szinte mindenki március 8-án vásárol és ajándékoz virágot, a megelőző vagy az azt követő pár napban már nem igazán. Az, hogy idén hétfőre esik a nőnap, a munkahelyi ajándékozások számát is növelheti, mindamellett a home office munkavégzések miatt a megszokottnál kisebb mértékben – írták.