Együttműködési megállapodást kötött a magyar értékek népszerűsítése, az egészséges táplálkozás és étrend, illetve a korszerű gyermekétkeztetés kialakítása érdekében a Magyar Nemzeti Hungarikumok és Értékek Szövetsége, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és Budapest Főváros Kormányhivatala – jelentették be sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.
Pesti Imre, a főváros kormánymegbízottja közölte: a három szervezet által aláírt megállapodás a korszerű közétkeztetés kialakítása mellett a magyar hagyományok és termékek, a helyi beszállítók és őstermelők termékei, továbbá a bioélelmiszerek népszerűsítését és elterjesztését is célul tűzte ki. A kormányhivatal a Mintamenza Programmal kapcsolódik a két szervezethez, a megvalósításhoz közös programokat és mintaprogramokat dolgoznak ki – mondta.
Rámutatott: 2 millió ember érintett a közétkeztetésben, nagyjából 500 ezer a fővárosban, ezért különösen fontos hogy az egészségügyi mutatók javuljanak. A kormányhivatal segítette a Mintamenza Program országos és budapesti elterjesztését, amelynek ajánlásait a közétkeztetéssel foglalkozók figyelembe veszik.
Az eddig elért eredmények között említette az életkornak megfelelő tápanyag adagolás bevezetését, a tejfogyasztás növekedését, és a vadhús közétkeztetésben való megjelenését.
Prohászka Béla, a Magyar Nemzeti Hungarikumok és Értékek Szövetsége szakmai elnöke, a Mintamenza Program vezetője elmondta: a 2010-ben indult programhoz több mint 250 település, több mint ezer konyhája csatlakozott, s hétszázezren étkeznek a Mintamenza Program szerint. A csatlakozás önkéntes folyamat, megvizsgálják az étlapot és a konyhatechnológiát, majd javaslatot tesznek a fokozatos átalakítására. A programban részt vevők köre folyamatosan bővül, minden héten csatlakoznak települések, főzőkonyhák, és élelmiszergyártók is – mondta.
Hangsúlyt fektetnek a helyi termelésű élelmiszerek bevonására a közétkeztetésbe, mert a közétkeztetés a magyar élelmiszertermelés nagy és megbízható felvevőpiaca, amit a 380 ezer taggal rendelkező kamara támogat – ismertette Győrffy Balázs, a NAK elnöke. Közlése szerint eddig 43 együttműködési megállapodást kötöttek, egyebek között szakmai szervezetekkel, vagy felsőoktatási intézményekkel. Fontos közös céljuknak nevezte azt is, hogy a magyar termék, mint márka megjelenjen, ennek érdekében közös rendezvényeket szerveznek.