Kezdő vállalkozóként nagyon fontos, hogy jól átgondoljuk, hogyan, hol és milyen módon reklámozzuk, hirdetjük termékeinket, szolgáltatásainkat. Arról már írtunk, hogy hol érdemes kezdeni, most pedig megmutatjuk, hogy az egyszerű állóképek helyett hogyan csempészhetünk egy kis színt, mozgást cégünk internetes felületeire.
Korábbi cikkünkben megosztottunk néhány fontos tippet kezdő vállalkozóknak, hogy hol érdemes kezdeni cégünk hirdetését, reklámozását. Arról is megkérdeztünk már pécsi szakembert, hogy a közösségi oldalakat miként használjuk, hogyan vezessük sikeresen vállalkozásunk Facebook-oldalát.
Azt biztosan érezzük mi is, hogy egy webes felület elsősorban vizuális élmény, épp ezért a fényképek rendkívül nagy jelentőséggel bírnak. A fotó az, ami a hírfolyamban először feltűnik, és ha nem akad meg rajta az emberek szeme, akkor sajnos veszett fejsze nyele az egész.
– Egy induló vállalkozás számára jellemzően nem a mozgókép gyártása a legfontosabb, az – nagyon helyesen – csak a sokadik a sorban. Ám a videós tartalmak a többi tartalomhoz képest jellemzően nagyobb figyelmet kapnak, népszerűek, így ha szánunk rá időt, akkor semmiképpen sem fogjuk megbánni – mondja Bitter Tamás, a pécsi Upward Marketing vezetője. Hozzáteszi: a trendek azt mutatják, hogy a videós tartalmak jelentősége folyamatosan nő, miközben az olvasási hajlandóság csökken. Fontos tipp, hogy ha a weboldalunkon helyezünk el videót, legyen alatta aláírás. A képek és videók aláírása ugyanis még a videóknál is nagyobb figyelmet kapnak.
Ha már belevágtuk a fejszénk
Nem kell feltétlenül hatalmas költségekbe vernünk magunkat, ha videó készítésére adjuk a fejünket. Elég ha veszünk egy kameraállványt, az okostelefont a kameraállványhoz rögzítő tokot (az interneten ‘iphone case for tripod’ a neve), illetve egy profi mikrofont. Fontos, hogy a mikrofon olyan legyen, amit kábellel csatlakoztatni lehet a telefonhoz, mert az így a hangot és a képet együtt veszi fel és nem kell utólag a hang és kép szinkronba hozásával bajlódnunk.
– Gyakorlati tippként javaslom, hogy kezdőként ne akarjunk kültéri videókat csinálni, mert mind a hang, mind a fények beállítása, kezelése nagyon komoly kihívás elé állíthatnak minket. Másrészt érdemes egyszínű háttér előtt dolgozni. Segít, ha a háttértől elütő, egyszínű – nem csíkos, nem kockás – ruhában szereplünk – mondja Bitter Tamás. Tanuljuk meg jól a szöveget ha beszélünk a videóban, mert ha nem tudjuk zökkenőmentesen, az darabossá teszi a videót, másrészt nem tudunk a testtartásunkra, a gesztusokra, mimikánkra figyelni – folytatja a szakember. A videós tartalmak esetén nem ciki, ha a férfiak is kapnak egy kis sminket (például alapozót), mert különben a bőrünk becsillanhat a felvételen.
Tervezzük el előre!
Fontos eldöntenünk, hogy milyen korosztálynak készül a videó, mert ez a mozgókép tempóját, sebességét, szövegezését mind-mind befolyásolja. A huszonéves korosztálynak pörgős videók kellenek, nekik elég a 10-15 másodperces videó, míg az 50 felettiekhez lassabb, kimértebb és szolidabb stílusban szóljunk. A minőség terén is más elvárások vannak, amelyet a termékünk is befolyásol. Egy prémium termékeket kínáló cég nem engedheti meg magának, hogy zavaros, közepes képi minőségű videóval jelentkezzen. Ellenben egy gördeszkákat vagy extrém sporteszközöket kínáló fiatalos vállalkozás nyugodtan élhet a kézi kamerás videók eszközével, használat közben mutathatja be a termékeit, sőt, akár GoPro kamerával is készíthet látványos és a fiatalok körében népszerű videókat.
Minden esetben a videó célja határozza meg az eszközöket és a technológiát, amit érdemes használni. Ám ha valaki videós tartalmakat szeretne az ügyfélszerzése központi elemeként használni, akkor érdemes profi szakemberhez fordulnia legalább konzultáció céljából. Nagyon sok pénzt és időt spórolhat meg.
– Amit a legfontosabbnak gondolok a marketingben és így a videók kapcsán is: tudjuk, hogy mi a célunk az adott videóval és mérjük, hogy az eléri-e az adott célt. Ha üzleti célunk van a videóval, akkor mérjük annak a hatékonyságát. Ezt sok egyéb lehetőség mellett például úgy tehetjük meg, hogy egy olyan ajánlat, link vagy telefonszám szerepel a videóban, ami máshonnan nem elérhető – szögezi le a pécsi marketing szakember.