A Jobbik kormányra kerülése esetén bevezetné a főként a multinacionális cégeket sújtó reklámadót.
Az ellenzéki párt vasárnap az MTI-vel azt közölte: Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter bejelentése, miszerint a reklámadót jövőre sem tervezik bevezetni, annak jele, hogy a kormány továbbra sem akarja a multicégeket jobban terhelni, inkább az emberek újabb megszorítása várható.
A Jobbik szerint egyértelmű, hogy a kormány a reklámadóval kapcsolatos törvényjavaslatával „csak zsarolta az érintett kereskedelmi médiumokat, hogy még kormánybarátabbak legyenek”, s végül paktumot kötöttek. Így a Jobbikra vár a kereskedelmi médiumok, főként a két nagy tévétársaság „megregulázása”, hiszen eddig következmények nélkül maradtak törvénysértéseik, akármilyen társadalomromboló műsort vagy súlyosan kiegyensúlyozatlan híradást sugároztak – írták.
„Hazánkból való kivonulásuk komoly eredmény volna” a Jobbik szerint, egyben utat nyitna a színvonalas televíziós szórakoztatás, többek közt történelmi magyar játékfilmek, sorozatok gyártása előtt. A közmédia nézettségének növekedése pedig reklámbevételeinek növekedésével is járna.
Hozzátették, hogy a reklámadót az Iránytű Intézet reprezentatív felmérése szerint a választópolgárok döntő többsége támogatná: több mint kétszer annyian helyeslik, mint ahányan elutasítják, ami azért is figyelemre méltó, mert „az adókat zsigerből ellenzik az emberek”.
„Így a Jobbik-kormány első intézkedései közt lesz a főként a multicégeket sújtó reklámadó bevezetése” – zárul a közlemény.