A Népszava cikke szerint szeptemberben – egy munkahelyteremtő pályázatnak köszönhetően – a pécsi poceláncég újra felvett 40 alkalmazottat, ám a járvány második hulláma ismét nehézségeket okozott a társaságnak – írja a Telex.
Mint írták, a politikai viták tűzkeresztjében és a koronavírus által okozott gazdasági válságban a pécsi Zsolnay porcelánmanufaktúra vezetősége értékesítési problémákkal küzd.
Tavaly a cég bevétele elérte a 600 millió forintot, most azonban a Népszava által megszólaltatott Cséplő Petra igazgatósági tag kijelentette, hogy bármilyen jól is sikerülnek az utolsó hetek 2020-ban, a tavalyi adatokat nem tudják elérni.
„Mikor 2019-ben Pécs ellenzéki vezetésű lett, a cég abban reménykedett, hogy gátló tényezők nélkül immár növekedési pályára léphet, de a járvány miatt gyakorlatilag bezártak azok az üzletek, amelyek Zsolnay-dísztárgyakat értékesítettek, és a manufaktúra megint elbocsátotta a dolgozóinak a felét. A véget nem érő libikóka következő hullámában a cég megint visszavett embereket, majd most újra értékesítési gondok fojtogatják” – írták.
Továbbá emlékeztettek rá, hogy Magyarországon mintegy 70 olyan műemléki védettségű középület van, amit Zsolnay kerámia burkol, s ezek a 100-120 éves házak felújításra szorulnak. A munkák révén a Zsolnay 15-20 év alatt akár 10-15 milliárd forintnyi megrendeléshez juthatna.
Cséplő Petra szerint azonban a Zsolnay – miután tulajdonosa szembe ment a politikai hatalommal – aligha számíthat arra, hogy megrendelésekhez juthat ezen az államilag kézben tartott piacon.