Nagy sikerrel zárult a pécsi Gandhi iskolaközi programja

Hirdetés

Szemléletformálás, identitáserősítés, a magyar kultúra megismerésének elősegítése – közvetve ezekkel a célokkal indította útjára a pécsi Gandhi Gimnázium fenntartója azt a pályázati projektet, amely két év után véget ért. 

A programba 50 hátrányos helyzetű tanulót vont be a Gandhi Gimnázium, Kollégium és Alapfokú Művészeti Iskola diákjai közül. A kiválasztott fiatalok angol és német nyelvi készségeit fejlesztették, továbbá segítették őket egyéb, általuk választott tantárgyak (matematika, történelem) tanulásában is.

A projekt másik részében a hátrányos helyzetű gandhis diákok és a fővárosi Alternatív Közgazdasági Gimnáziumba járó, jellemzően sokkal jobb szociális helyzetű gyerek együtt tevékenykedtek.

Ezeken a közös alkalmakon témaként szerepelt például a társadalmi egyenlőség kérdése (hátrányos megkülönböztetés, érzékenyítés, kooperatív oktatásszervezés), valamint az egészséges életmód fontossága (drogprevenció, sport).

Amellett, hogy mindkét intézmény vendégül látta a másik tanulócsoportját, közös kirándulás és tábor is szerepelt a programban, ami közelebb hozta egymáshoz az eltérő szociális helyzetű gyerekeket.

A Gandhi Gimnázium fenntartójának szakmai vezetője azt mondja, az együttműködés sikere miatt a két intézmény folytatni szeretné a közös munkát. Dezső Gabriella úgy fogalmazott, nagyon jó érzés volt látni, hogy az egész különböző hátterű diákok miként fogadták el és becsülték meg egymást.

Az „Iskolaközi szemléletformáló programok megvalósítása a Gandhi Gimnázium Közhasznú Nonprofit Kft. által” elnevezésű program 15 millió forint pályázati támogatásban részesült. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg 2018. február 2. és 2020. január 31. között.

Hirdetés