Az Európai Unió egy új szabályozáson dolgozik, melynek egyik eleme lenne a B kategóriás jogosítvány érvényességének kiterjesztése – írja a Vezess.hu a Német Autóklub, az ADAC értesülései alapján.
Az új rendelet lehetővé tenné, hogy a B kategóriás jogosítvánnyal rendelkezők ne csak 3,5 tonnás, hanem ennél nagyobb, maximum 4,25 tonnás össztömegű gépjárműveket is vezethessenek. A tervek szerint az irányelvet minden EU-tagállamát tudja majd ültetni a saját nemzeti szabályozásába.
A lap szerint azonban ez nem oldaná meg a sofőrhiányt, szakértők szerint jobb lenne, ha inkább a korhatárokat vinnék le, méghozzá 18 évre a kamionos, illetve a buszos jogosítvány (C+E, illetve D) megszerzéséhez.
Az Európai Bizottságnak egyébként több terve is van:
- Bevezetnék a digitális jogosítványt.
- A sofőrképzés terén is lennének változások: lehetővé tennék, hogy az elméleti és a gyakorlati oktatás két különböző országban történjen, emellett szimulátorokat is bevetnének az oktatás során.
- Új elem, hogy kötelező lenne részt venni egy frissítő képzésen a vezetői engedély megszerzése után egy évvel. Ezzel a balesetek számát csökkentenék.
- Szeretnék elérni, hogy ha bevonnak egy jogosítványt az EU valamely tagállamában, akkor az az unió szerte érvényes legyen.
Amennyiben idén elfogadják a legújabb szabályozást a jogosítványokkal kapcsolatban, a változások csak a következő évben, vagy az évtized közepén léphetnek életbe, miután a tagországok is módosították a jogszabályaikat.