Jelentősen javult az utasok elégedettsége a pécsi tömegközlekedéssel kapcsolatosan. Ezt két, egymástól függetlenül végzett felmérés is bizonyította. Az önkormányzat által a városi szolgáltatókról készített közvélemény-kutatás, valamint a Biokom Mobilitási Központja által elvégzett legutóbbi felmérés is azt mutatja, hogy a busszal közlekedők mind a járatsűrűséget, mind az új buszok tisztaságát egyre jobbnak értékelik.
Páva Zsolt polgármester csütörtöki sajtótájékoztatóján számolt be a pécsi közösségi közlekedéssel kapcsolatos közvélemény-kutatások eredményeiről. Az önkormányzat által megbízott Szocio-Gráf Kft. adataiból kiderül, hogy a pécsiek összességében egy ötös skálán 4,16-ra értékelik a buszközlekedés minőségét, ami a korábbi évek – 2012: 3,51; 2014: 3,95; 2015: 4,09 – osztályzataihoz képest javuló tendenciát mutat.
A Biokom által ettől a felmérésről függetlenül végzett kikérdezés két lépcsőben zajlott. 2015 októberében a klinikai városrész fejlődése miatt vált szükségessé megkérdezni az utasokat a vonalhálózat átalakításáról, míg idén áprilisban minden városrészben megállói kikérdezést végeztek. Ennek során közel hétezer utast – az összes közlekedő 10 százalékát – kérdeztek meg, az elégedettségi ívet pedig 3248-an töltötték ki.
Páva Zsolt szerint az eredmények önmagukért beszélnek. A hétköznap közlekedő járatok sűrűségére 4,2-es osztályzatot adtak a közlekedők, ami folyamatosan javuló tendenciát jelez a korábbi évekhez képest. Az utasok főként az új buszhálózattal elégedettebbek.
A városvezető szerint szintén jobban díjazzák a pécsiek azt, hogy pontosabbak a buszjáratok, ami annak köszönhető, hogy differenciált menetidőket vezettek be, azaz napszak és forgalom függvényében sűrítik vagy éppen ritkítják a járatokat. Így a buszok pontossága érezhetően javult.
Az elmúlt időszakban beszerzett új buszokkal kapcsolatban szintén jó véleménnyel vannak az utasok, hiszen 4,2-es osztályzatot adtak. Sokan vetették fel, hogy az új járműveket minél hamarabb el kell látni nyitható ablakokkal. Szintén javult a buszok tisztaságának megítélése, a 3,9-es „érdemjegy” annak is köszönhető, hogy töredékére esett vissza a firkák és grafftik száma. Csak a hétvégi járatsűrűség kapcsán alacsonyabb valamelyest az utasok elégedettsége, erre összességében 3,3-as osztályzatot adtak.
Általánosságban négyes osztályzatot kapott a közösségi közlekedés.
Páva Zsolt hangsúlyozta, hogy mindennek eredményeként nyáron és ősszel tovább folytatódik a társadalmi egyeztetés és az utasok megkérdezése, amelynek fókuszában elsődlegesen a klinikai tömb környéke áll majd.