Jól sikerült az elmúlt év a hazai e-kereskedelmi piac szereplőinek, a kosaras rendszerben értékesítő webáruházak forgalma 40 milliárd forinttal nőtt, az online boltok harmadának 50 százalék fölötti mértékben bővült a bevétele, olvasható a Vg.hu oldalon.
A múlt évben 217 milliárd forint volt a kosaras rendszerben értékesítő online áruházak bevétele Magyarországon az eNet piackutató cég adatai szerint.
A jelentős bővülésnek köszönhetően a teljes hazai kiskereskedelmi forgalomnak már 3,1 százalékát adja az online platform, igaz ez még mindig jócskán elmarad a legfejlettebb piacok közé tartozó Egyesült Királyságtól, ahol például már 10 százalék közelében van ez az arány. A növekedésben fontos szerepet játszott, hogy a múlt évben több jelentős kiskereskedelmi hálózat is megkezdte a netes értékesítést, írják a cikkben.
Az eNet adatai szerint a hazai internetes áruházak közül is egyre többen optimalizálják mobil eszközökre a weboldalukat vagy fejlesztetnek mobilalkalmazást.