Hadik András nyerte az 50. Mecsek Rallye-t, legjobb pécsi pilótaként Ranga Péter érdemelte kis az édesapjáról elnevezett különdíjat – írja a Mecsek Rallye honlapja.
A szombat délután során immár harmadikként – az ORC és Historic után – az ORB-mezőny 32, még versenyben lévő párosa is megérkezett a Széchenyi téri céldobogóra. Ahol a legnagyobb serleget az abszolút győztes Hadik András, Kertész Krisztián páros vehette át Oláh Gyárfástól, az MNAST elnökétől, illetve Vári Attilától, a rendező PSN Zrt. vezérigazgatójától – sportolóként korábbi kétszeres olimpiai bajnok vízilabdázótól.
Náluk is nagyobb tapsot aratott ugyanakkor a hazai színekben száguldó – szombaton szó szerint – Ranga Péter, Czakó Janek kettős, amely ma verhetetlennek bizonyult, hatból hat szakaszt nyert, jelentős fölénnyel maga mögé utasítva ellenfeleit a gyorsokon.
Bár a szombati gyorsasági szakaszokon nem ők voltak a leggyorsabbak, pénteki előnyüket megtartva az abszolút elsőséget Hadikék szerezték meg. Rangáék menetelésével a dobogó legalsó fokára szorult a Vincze Ferenc, Kuti Péter kettős. A dobogósok mögött a Mitsubishik foglaltak helyet, sorrendben Velenczei, Matics, Spitzmüller és Balogh gyűjtötte be a bajnoki pontokat.
A Herczig, Bacigál duó célba érése az utolsó előtti gyorson még bizonytalannak tűnt, gondjuk akadt ugyanis a szervóval és nem tudták, hogy kibírja-e a verseny végéig. A távot végül teljesítették és az abszolút nyolcadik helyen értek be a Škoda Octavia WRC-vel.
Ahogy a céldobogón a győztes Hadik András a műsorvezető kérdésére elárulta, öröme határtalan, hiszen a meglehetősen nehéz, számunkra balesettel és sokszor szerencsétlen helyzeteket is tartogató esztendő zárásaként végre sikerült megnyerni első idei versenyüket. A pilóta nem titkolta, neki a pénteki pályák tetszettek jobban, a keskeny, felhordásos erdei utak jobban fekszenek ugyanis az ő vezetési stílusának. Mint mondta, péntek esti előnye birtokában szombaton már inkább a biztonsági autózásra törekedett – és ez a taktika meg is hozta az eredményét.
Az abszolút 3. helyen a Vincze Ferenc, Kuti Péter duó végzett a Mitsubishi Lancer EVO IX R4-essel.
– Már a futam előtt kiegyeztem volna a dobogós hellyel, amely végül sikerült is – árulta el a pilóta. Ez pedig a bajnokság szempontjából is fontos volt számára, hiszen így megtartotta ezüstös pozícióját.
A céldobogón a helyi műsorközlő a nap meglepetésének titulálta Ranga Péter és Czakó Janek eredményét – jelesül, hogy a hazai színekben versenyző páros szombaton mind a hat gyorsaságin maga mögé utasította valamennyi riválisát. Az immár eredményeivel is egyre inkább legendás édesapja, Ranga László nyomába lépő pilóta ezzel részben talán egyet is tudott érteni. Hiszen a célceremóniára várva a Széchenyi téren látszott rajta, mennyire örül helyezésének. Ugyanakkor icipici keserűség azért csak megbújt a szája sarkában – ki tudja mi lehetett volna az eredmény ugyanis, ha pénteken nem rakoncátlankodik szinte végig a Fabia R5 üzemanyagrendszere. Akkor ugyanis nem biztos, hogy a 10. helyről kellett volna megkezdeniük a szombati felzárkózást.
Ám ahogy a sportban általában, a raliban sincs sok értelmük a „Ha…”-val kezdődő mondatoknak, azt pedig önmagában is fényesen bebizonyította a pécsi páros, hogy ha minden működik az autón, vezetésben immár bárkivel felveszik a versenyt a hazai mezőnyben.
– Örülök, hogy az éjjel sikerült megjavítani az autót, így szép lassan fölzárkózva végül az abszolút ezüstig jutottunk. Ez életem eddigi legjobb eredménye, úgyhogy nagyon boldogok vagyunk – mondta Ranga Péter.
Aki az abszolút és géposztály-ezüst mellett két különdíj birtokába is jutott. Czakó Janekkel együtt kiérdemelte ugyanis az abszolútban legjobb helyet elérő pécsi párosnak járót, illetve a legeredményesebb pécsi pilótaként az édesapjáról elnevezett In memoriam Ranga László serleget is – amelyet az alapító, Jelen István nyújtott át számára a céldobogót körülálló szurkolók szűnni nem akaró tapsa közepette.
(Fotók forrása: mecsekrallye.hu)