Hirdetés

Megkétszerezi szervizkapacitását az idén 25 éves pécsi AutóCity, a jelentős bővítés előkészítése pedig már meg is kezdődött. A cég emellett minden telephelyén nemrégen üzembe helyezett olyan extrém magas kapacitású elektromosautó-töltőket, melyek egyedülállók a megyében. A negyedszázados pécsi cég igazgatójával, Liszácz Mihállyal, és az AutóCity értékesítési vezetőjével, Bárics Jánossal beszélgettünk.

– Anélkül, hogy az elmúlt 25 év részleteibe mennénk, mik azok az elért mérföldkövek, fejlesztések, melyekre a legbüszkébbek?

Liszácz Mihály: Az első mindenképp az, hogy megkezdhettük a munkát Baranya megyében, hogy 25 éve képviseljük a Volkswagent. A legfontosabb, a márka és a márkához hű ügyfelek kiszolgálása. Ennek rendeltünk alá minden azóta történt fejlesztést. Emellett ki kell emelni, hogy az évek során bővültünk további három új telephellyel Szekszárdon és Pécsett is, ahol a Volkswagen mellett az Audi és a Škoda márkákat is képviseljük.

Bárics János és Liszácz Mihály meséltek a közelgő fejlesztésekről

– Mi az, amire most a legnagyobb figyelmet fordítják?

Liszácz Mihály: Jelenleg a Diósi úti telephelyünk és az itt található műhely jelentős bővítésének előkészítésén dolgozunk. A tervünk ezzel a fejlesztéssel az, hogy jövőre megduplázhassuk a műhelykapacitásunkat.

– Miért van szükségük ekkora bővítésre?

Liszácz Mihály: Kinőttük magunkat. A szervizigényeket már nem megfelelő rugalmassággal, nem megfelelő határidőkkel és nem megfelelő hatékonysággal tudjuk teljesíteni, és ezen szeretnénk változtatni az ügyfelek elégedettsége érdekében. Az autószerelő-, a lakatos- és fényezőműhelyünk kapacitását ezért megkétszerezzük. Keresünk több szerelőt és művezetőt is, fényezőket, karosszérialakatost, de bővítünk az autómosás-autókozmetika területén is. Itt kell megemlíteni, hogy mestervizsgával rendelkező szerelőink, valamint más munkatársaink folyamatos továbbképzésére évente rengeteg időt, energiát és pénzt fordítunk, hiszen szeretnénk minél magasabb képzettségű kollégákkal dolgozni.

Megduplázzák a szervizkapacitásukat

– Mindemellett, ha jól tudom, elnyertek egy elektromosautó-töltők telepítését támogató pályázatot is.

Liszácz Mihály: Igen, mind a négy telephelyünkön megtalálhatók ezek az új töltők, összesen 18 darab, különböző kapacitásúak. Néhányat már telepítettünk, néhány töltő kihelyezése pedig folyamatban van. Továbbá jelentős fejlesztéseket hajtottunk végre az elektromos autók javítása terén is.

Bárics János: Azt meg kell említeni, hogy a kültéri töltőknek összesen 194 kW a teljesítménye. Egyszerre négy autót lehet velük majd tölteni, míg egy átlagos töltővel csupán egyet. Baranyában sehol nem találhatók ilyen erős töltők, csak a mi telephelyeinken. Ugyanakkor egyelőre még nem futnak teljes kapacitáson, jövő tavasszal viszont már igen. Onnantól kezdve elérhetők lesznek mindenki számára.

A megye legerősebb autótöltői

– Nagy jövő áll az elektromos autók előtt?

Liszácz Mihály: Rövid- és középtávon a jövő mindenképp az elektromos- és a hibridhajtású autóké. Az viszont szerintem még nem dőlt el, hogy hosszú távon is népszerűek maradnak-e. Addig is, a mi feladatunk, hogy az új ügyféligényeknek megfeleljünk és kiszolgáljuk azokat. Az e-autók keresettsége lényegesen nagyobb lenne, ha elérhetőbb lenne az áruk. Minden mindennel összefügg, egyelőre még kevés elektromos autót gyártanak és értékesítenek, a kis volumen pedig magasabb árat eredményez. A nagyobb volumen árcsökkentést fog eredményezni. Alapanyag-, akkumulátor- és gyártókapacitás-hiány van a világban, ez determinálja a magasabb árat.

A Volkswagen ID3 is begurult a pécsi szalonba

Bárics János: Most kaptuk meg pár napja az első Volkswagen ID3 elektromos autónkat. Ez a Volkswagen első tisztán elektromos autója, amit elektromos autónak is terveztek. Épp olyan mérföldkő a márka történetében, mint amilyen a Bogár, vagy a Golf volt. Az ID3 a Volkswagen új generációs ikonja, melynek piaci bevezetése ezekben a napokban történik, tehát mondhatjuk, hogy történelmi pillanatokat élünk.

(x)

Hirdetés