Biztosítás nélkül ma már szinte senki sem utazik. Azt már kevesebben tudják, hogy igen jelentős különbségek lehetnek az egyes szolgáltatók csomagjai között. Mielőtt kipipálnánk ezt a feladatot az utazás előtti ellenőrző listánkat, érdemes néhány dolgot átgondolni.
Gyakran előfordul, hogy az utazási szerződés megkötésével egyidejűleg tesznek ajánlatot a biztosítás megkötésére is. Ez könnyű és gyors megoldásnak tűnik, de nem biztos, hogy az igényeinknek leginkább megfelelő szolgáltatást kapjuk. Célszerű több terméket is összehasonlítani! Az utazás céljától függően jelentős eltérések lehetnek, és nem csak az árakban. Akár jelentős eltérések is lehetnek abban, hogy mekkora összeghatárig térítenek mentési, vagy kórházi ellátási költségeket, vagy milyen segítséget kérhetünk az asszisztencia szolgáltatás keretében. Szintén lényeges kérdés, hogy utólag fizetik-e a felmerült költségeket, vagy azonnal helyettünk is állják a számlát, és az sem lényegtelen szempont, hogy milyen segítséget kaphatunk egy autós utazás során elszenvedett balesetet követően.
Repülős utak esetén a sztornó-biztosítás megléte is fontos, illetve a poggyászunkat érő károk esetére is érdemes biztosítani magunkat.
Mondják, az ördög a részletekben rejlik, és különösen igaz ez a biztosításokra. Ne spóroljuk meg azt a maximum fél órát, amíg átnézzük a részletszabályokat, mert egy jónak tűnő csomagról is kiderülhet, hogy számos életszerűnek tűnő kockázatot kizárnak, vagy olyan szolgáltatási összegeket tartalmaznak, amelyek jóval elmaradnak a káreseménnyel kapcsolatban reálisan felmerülő költségektől.
Szerződéskötés előtt gondoljuk át, kérdezzünk rá, vagy nézzünk utána az interneten, hogy
– a magunkkal vitt vagyontárgyakra van-e fedezet?
– a célországban mekkorák a betegellátási, baleseti költségek és milyen egészségügyi ellátási szint az, amelyet elvárnánk külföldön is (EU-n belül jó, ha van, de nem elég az EU egészségbiztosítási kártya!)
– Milyen szabadidő tevékenységeket fogunk végezni, és azokra kiterjed-e a biztosítás (síelés, snowboard, kerékpározás, vízi sportok, sziklamászás, siklóernyőzés, stb.)
– Milyen esetekre nem terjed ki, illetve mikor zárja ki a biztosító a helytállását?
A Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat pécsi irodájában a pénzügyi szolgáltatások teljes spektrumát érintő kérdés vagy panasz esetén ingyenes segítséget kérhet.
Elérhetőségek:
Cím: 7621 Pécs, Király u. 42.
Telefon: +36 70 243 3356 (ügyfélfogadási időben)
E-mail: [email protected]
Web: www.penzugyifogyaszto.hu, facebook.com/penzugyifogyaszto
Ügyfélfogadás:
HÉTFŐ: 8.00–14.00 // SZERDA: 8.00–14.00 // CSÜTÖRTÖK: 11.00–17.00
Pénzügyi Navigátor. Utat mutat a pénzügyekben.
(x)