Magyarország az aktuális fogyasztói trendeknek, közelségének és a jó ár-érték aránynak köszönhetően turisztikai szempontból kedvező helyzetben van a szomszédos déli országokban, ám ahhoz, hogy lehetőségeit kiaknázhassa, folyamatos piaci jelenléttel és intenzív marketingtevékenységgel árnyalnia kell meglehetősen sztereotip imázsát – állapítja meg a Magyar Turizmus (MT) Zrt. felmérése.
A társaság 2011 végén és 2012 elején vizsgálta a lakosság utazási szokásait és Magyarország, mint turisztikai desztináció imázsát Horvátországban, Szerbiában és Szlovéniában, az eredményeket kedden, Budapesten mutatta be a turisztikai szakmának és a sajtónak.
Halassy Emőke, az MT kutatási irodájának megbízott vezetője elmondta: bár földrajzilag közel vagyunk egymáshoz, nem ismerik kellőképpen Magyarországot a déli szomszédos országok lakói. Az elmúlt évtized egyik legfontosabb turisztikai trendje, hogy a turisták egyre nagyobb mértékben részesítik előnyben a közeli úti célokat.
Az MT ennek megfelelően 2011 óta erősíti a déli szomszédos országokban folytatott marketingtevékenységét. Részben ennek is köszönhető, hogy tavaly 11 százalékkal nőtt az onnan érkezők által a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma a KSH előzetes adatai szerint – tette hozzá Tomka Emese nemzetközi piacfejlesztési menedzser.