Több mint 30 ezer, helyi adókról szóló értesítőt kapnak kézhez ezekben a napokban a pécsiek. Ebben a második félévben esedékes adókötelezettségek mellett a befizetésükhöz szükséges csekkeket is kiküldik. Az a több tízezer ingatlantulajdonos, akinek idén már nem kell építményadót fizetnie, és egyéb fizetési kötelezettsége sem áll fenn, nem kap levelet.
– Augusztus utolsó hetében adtuk postára az önkormányzat által nyilvántartott, a második félévben esedékes helyi adókötelezettséget is tartalmazó adószámla-kivonatokat, valamint az adóbefizetéshez szükséges csekkeket tartalmazó leveleinket. A napokban mintegy 30 ezer pécsi kapja meg ezeket az értesítőket. Akik a korábbi időszakról tartozással rendelkeznek, azoknak ezúttal a tartozás és a most esedékes adó megfizetéséhez egy, az összevont összegről szóló csekket küld az önkormányzati adóhatóság. Azoknak, akiknek sem tartozásuk, sem túlfizetésük nincs, nem küldtünk levelet – mondta el dr. Gyarmati Mária, Pécs Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Önkormányzati Adóhatósági Főosztályának főosztályvezetője.
Így idén ősszel már nem kapnak értesítőt azok a pécsi lakástulajdonnal
rendelkező adózók sem, akiknek az önkormányzat eltörölte az építményadót,
és az önkormányzat felé nincs más fizetési kötelezettségük.
Mint ismert, a 65 négyzetméternél kisebb alapterületű lakások esetében nem kell már Pécsett építményadót fizetni, míg a 65 és 150 négyzetméter közötti lakások esetében az önkormányzat sávos kedvezményt vezetett be.
A döntés nyomán összesen több mint 52 ezer pécsi részesül valamilyen adókedvezményben, míg a lakótelepeken, így Uránvárosban és Kertvárosban a lakástulajdonosok döntő többségének már egyáltalán nem kell építményadót fizetni.
Az adóelőírások második félévi részletei egyébként 2024. szeptember 16-ig fizethetők meg pótlékmentesen a mellékelt csekken vagy átutalással, illetve az E-Önkormányzat Portálon (https://ohp-20.asp.lgov.hu) keresztül bankkártyával (EFER).
A gazdálkodó szervezetek (ide tartoznak az egyesületek, a társasházak, az alapítványok is) és az egyéni vállalkozók 2024. szeptember 10-ig elektronikus úton kapják meg az értesítőket.
A Önkormányzati Adóhatósági Főosztály személyes és telefonos ügyfélszolgálata hétfőn és szerdán 8.00–12.00 és 13.00–17.00, kedden és csütörtökön 8.00–12.00 és 13.00–16.00 óra között áll az adózók rendelkezésére. A hosszabb várakozási idő elkerülése érdekében, érdemes előzetesen időpontot foglalni a https://gov.pecs.hu/ oldalon. Az ügyfélkapuval rendelkező adózók ügyeiket elektronikusan is intézhetik az E-Önkormányzat Portálon vagy E-papír szolgáltatás igénybevételével.