Aki sikeres vállalkozó, annak általában sok irigylője van. Hiszen az emberek csak annyit látnak, hogy szép új autóval jár, gyakran megy nyaralni, a cég termeli a pénzt, amíg ő élvezi az életet.
Ezek a sztereotípiák viszont a valóságban nem állják meg a helyüket, hiszen akik egész életükben alkalmazottként dolgoztak, el sem tudják képzelni, milyen kemény is a vállalkozói lét.
A cégvezetés nem sétagalopp
Hogyan építsünk fel egy induló céget a nulláról? Hogyan érjük el a célpiacot és adjuk el a termékünket, szolgáltatásunkat? Hogyan lehet a vállalkozás nyereséges? Mit profitálhatunk azzal, ha olyan újszerű megoldásokba ruházunk be, mint hogy bevezetjük a MiniCRM használatát a cégben?
Ez csak néhány kérdés azok közül, amire egy cégvezetőnek tudnia kell a választ. Egy vállalkozónál ugyanis közel sem ér véget a munkaidő délután négykor, a legtöbb induló cég tulajdonosa éjszakába nyúlóan dolgozik, és még a hétvégéit is feláldozza a munka oltárán.
Persze egy idő után ez a sok befektetett energia megtérül, és akkor már van némi lehetőség a lazításra és az anyagi javak kiélvezésére, de eddig a szintig hosszú, nehéz út vezet. És ez az, amit sokan nem látnak. Hisz az emberek többsége csak a sikeres cégvezetőt irigyli, aki egy sokmilliós vállalat élén áll, ám az idáig vezető úton a többség biztosan nem akarna végigmenni.
Az úton, mely teli van hullámvölgyekkel, hiszen a kudarcok sajnos elkerülhetetlenek, ám nem mindegy, miképp reagálunk rájuk és mit tanulunk belőlük.
Egyszer fenn, egyszer lenn
Erről a témáról Nemes Dániel is bőven tudna mit mesélni, sőt mesél is a Cégépítők podcast egyik epizódjában. Dániel mindössze 18 évesen alapította első vállalkozását, mely idővel egy 100 fős céggé nőtte ki magát. Azóta már három másik céget is felépített, de egyik sem volt egyszerű menet, többször is elbukott, majd újból talpra állt és a nulláról építkezett újra.
Ezek a hullámvölgyek arra mindenképp jók voltak, hogy sikerült okulni a hibákból. A beszélgetésben Dániel arra is kitér, hogy milyen baklövéseket követett el korábban, és a mostani tudásai, tapasztalatai alapján levonja a tanulságot, hogy mit kellett volna másképp csinálnia annak idején.
Szerinte kulcsfontosságú például a megfelelő munkatársak kiválasztása. Hiszen hiába a miénk a legjobb termék vagy szolgáltatás a piacon, de az nem fogja eladni saját magát, kellenek olyan emberek, akik profik az értékesítésben és eljuttatják a terméket a célcsoportokhoz. Ugyanígy a kiváló értékesítés is önmagában kevés, ha nincs mögötte egy olyan produktum, ami valóban beváltaná a hozzá fűzött ígéreteket.
A cégvezető is ember
Dániel éppen csak levette a válláról a cégvezetés terheit, mikor jött egy hatalmas sorscsapás: rákot diagnosztizáltak nála. A betervezett pihenésből, magánéleti célokból így betegséggel való küzdelem lett.
Ám szerencse a szerencsétlenségben, hogy időben felfedezték a daganatot, így Dániel végül meggyógyult. A teljes történetért mindenképp érdemes meghallgatni a teljes podcast epizódot.
(x)