Aki úgy gondolja, hogy nincs elég mozgalom a férfi egészségéért, az téved. Az egész november ugyanis róluk fog szólni, pontosabban a férfiak rákellenes „bajusznövesztéséről”. Elsőre őrülten hangzik, de egy jól átgondolt koncepció húzódik a szőrnövesztés és a rákellenes mozgalom mögött. Bemutatjuk a Ne Borotválkozz Movembert!
Több mint öt éve minden november a férfiak egészségéről szól. Ironikusan a Ne Borotválkozz Movembert (az előtag ‘mo’ az angol moustache ,vagyis bajusz szóból ered, az utótag pedig a novemberre utal) két amerikai hölgy találta ki, amikor arról ötleteltek, hogy nemtől, kortól és státusztól függetlenül hogyan harcolhatnának a rák ellen, úgy, hogy közben jól is érezzék magukat. A mozgalom koncepciója egyszerű, szinte mindenki költ borotválkozásra, gyantázásra vagy hajvágásra. Ha ezek az emberek csak novemberben ezt az összeget inkább rákellenes szervezetekhez juttatják el, hatalmas segítséget nyújthatnak a rászorulóknak.
Az alapötlet természetesen a nőket is érinti, bár érthető okok miatt inkább a hajvágás mellőzésére szűkül. Az évek során pedig a mozgalom a férfiakat érintő rák, ezen belül a prosztatarák tudatosságának népszerűsítésére kezdett el koncentrálni.
Miért pont a szőr?
Nagyon egyszerű okok miatt. A Ne Borotválkozz Movember alatt az emberek hajat, bajuszt, szőrt és szakállat növesztenek, azt, amit a rákos betegek éppen elveszítenek. Azzal, hogy a Movemberhez csatlakozók szabadon és vadul hagyják szőrüket nőni, felhívják a figyelmet, és ezzel növelik a rák elleni tudatosságot.
Ám itt nem ér véget a történet, hiszen egyszerűen a hajzatunk növesztésével nem lesz kevesebb rákos beteg. A Movemberhez így társul a népszerűsítés is, a csatlakozó tagok Instagramon, Pinteresten, Twitteren, Facebookon és az összes lehetséges közösségi felületen megosztják véleményüket, szakállukat, céljaikat.
Ez után a tag adományoz! A mozgalom nem határozza meg, hogy a csatlakozók hova és kinek adományozzanak, ezért összeszedtük, hogy Pécsett milyen rákellenes szervezetek működnek, ha úgy döntenénk, „letesszük a borotvát” novemberben.
[note note_color=”#7cdab5″]
- Magyar Rákellenes Liga Pécsi Alapszervezete
- Szemem-fénye A Beteg Gyermekekért Alapítvány
- Szívbeteg Gyermekekért Alapítvány
- Tölösi Péter Alapítvány a Leukémiás és Tumoros Megbetegedésű Gyermekek Gyógyításáért[/note]
Legújabb
A megmozdulás a hivatalos honlapján mindig feltünteti a legújabb trendeket és támogatóikat. A legújabb a #ChickenStache, vagyis a „csirke bajusz”, ami azoknak szól, akik nem tudnak vagy nem akarnak bajuszt növeszteni. Ha valamilyen műbajuszt az orrunk alá tartva fotózkodunk novemberben és ellátjuk a ChickenStache címmel (a közösségi oldalakon ezt egy kettős kereszttel # kell ellátni), akkor két amerikai cég minden egyes Instagramon, Tumbleren, Facebookon vagy Twitteren posztolt képünk után egy dollárral adakozik helyettünk a rászorulóknak.
Hasonló trend a #5MileShadow, vagyis az öt mérföld árnyék, amely cég ugyanúgy egy dollárral adakozik minden megosztott képünk után. Itt csak annyit kell tennünk, hogy lefotózzuk a megnövesztett bajszunkat vagy szakállunkat, és a 5MileShadow címmel feltöltjük a közösségi oldalakra.