3 C
Pécs
péntek, november 15, 2024
KezdőlapHírzónaHelyi hírekÖnkormányzati tájékoztató az építményadó befizetésével kapcsolatos tudnivalókról

Önkormányzati tájékoztató az építményadó befizetésével kapcsolatos tudnivalókról

Pécs MJV Polgármesteri Hivatala Önkormányzati Adóhatósági Főosztály tájékoztatása a februárban megküldött adószámla kivonatokkal kapcsolatban.

A magánszemélyek részére az – építményadó mérték változása miatt kibocsátott – építményadó határozatok, az adószámla kivonatok és a csekkek postázása 2024. február 21. napját követően megkezdődött. Főszabály szerint a 2024. évre előírt helyi adók első féléves részletének – pótlékmentes – fizetési határideje 2024.03.18. napja, melytől eltérhet a 2024. évi építményadó határozatban szereplő megállapítás fizetési határideje.

Az adószámla kivonat a 2024.02.08-ai könyvelési adatokat tartalmazza, kiegészítve a 2024.03.18-ai előírásokkal, ezek együttes összege szerepel az „Értesítés kézhezvételekor fizetendő” sorban és a csekken. Vagyis az adószámla kivonatok a 2024.02.08-ai napján meglévő adószámla adatokkal készültek el, de ahhoz, hogy a 2024. március 18-i fizetendő kötelezettségeket is lássák az adózók, ezért a 2024.02.08-ai adatok mellett, a 2024.03.18-ai előírások is szerepelnek. Így az adózók egy összegben egy csekken tudják rendezni a már lejárt esedékességű adótartozásukat és a 2024. március 18-ai előírást.

Az egyéni vállalkozók elektronikus tárhelyére a 2024. évi építményadót megállapító határozat már kiküldésre került. Az adószámla kivonatok szintén az adózók elektronikus tárhelyére várhatóan március 8. napjáig kiküldésre kerülnek.

A gazdálkodó szervezetek (ide tartoznak az egyesületek, a társasházak, az alapítványok is), a korábbi évekhez hasonlóan 2024. évben is csak egyszer (augusztusban) kapnak adószámla kivonatot (elektronikusan).

Az ügyfélkapus azonosítóval rendelkező adózók kényelme érdekében az Önkormányzati Adóhatóság javasolja, hogy az adózók a személyes ügyintézés helyett az elektronikus ügyintézést részesítsék előnyben. A helyi adóügyek elektronikus ügyintézéséhez szükséges űrlapok az E-Önkormányzat Portálon (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap)érhetők el, továbbá egyéb beadványt E-papír (https://epapir.gov.hu/)szolgáltatás) igénybevételével lehet előterjeszteni.Az E-Önkormányzat Portálon az adózóknak lehetőségük van az adószámla kivonatuk lekérdezésére, a helyi adók bankkártyával történő befizetésére is.

Az Önkormányzati Adóhatósági Főosztály személyes és telefonos ügyfélszolgálata az alábbi időpontokban áll az adózók rendelkezésére:

hétfő és szerda 8:00-12:00 és 13:00-17:00

kedd és csütörtök 8:00-12:00 és 13:00-16:00

gov.pecs.hu weboldalon lehetőség van az online időpontfoglalásra.

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő