Akkor lehet jobb eredmények elérésére ösztönözni a gyermeket zsebpénzzel, ha az már elsajátította a pénzkezelés alapjait – állítják a szakemberek a pénz mint motivációs eszköz vizsgálata kapcsán.
A szülői jutalom sok esetben pénz formájában jelenik meg egy kiugró teljesítmény esetén, így a kisiskolások már korán kapcsolatba kerülnek a fizetőeszközzel. A nevelési tanácsadó szerint ahhoz, hogy egy gyermek értse a pénz fogalmát és tudatosan kezelje azt, absztrakt gondolkodás szükséges, amely 8-10 éves korra alakul ki.
„A tanulás lényege igazából nem a jó jegy megszerzése, hanem a személyiségfejlődés, a kíváncsiság kielégítése, a kompetencia megszerzése. Ezt veszítheti el a gyermek, ha nincs a helyén kezelve, miért és mennyi anyagi ellenszolgáltatás vagy jutalom jár” – állítja Bánki László pszichológus, a 11. kerületi Nevelési Tanácsadó munkatársa.
A pszichológus szerint a gyermek belső érettségét jelzi, ha már van igénye a zsebpénzre, érzi a tervezés örömét, és felfogja az elvégzett munka és a megszerzett pénz arányát. Fontos azonban, hogy a szülők felállítsanak szabályokat, és tudatosan kezeljék a gyerekek pénz vagy vagyontárgyak iránti igényeit.
A pénzügyi ismeretek bővítése céljából harmadik éve rendez vetélkedőt a K&H Bank Vigyázz, Kész, Pénz! címmel az általános iskolások között. A versenyre három-öt fős csapatokkal január 31-ig nevezhetnek a tanulók a www.kh-vigyazzkeszpenz.hu oldalon elérhető nevezési lap kitöltésével és elküldésével.