10 C
Pécs
kedd, november 5, 2024
KezdőlapHírzónaPanaszáradat zúdul a távozó parkolócégre

Panaszáradat zúdul a távozó parkolócégre

Azt aligha állíthatjuk, hogy a városi fizetőparkolással elégedettek lettek volna az elmúlt években a pécsiek, s bár már csak néhány hónap van vissza a városi rendszert üzemeltető Gámán Kft. „regnálásából”, úgy tűnik, egyre sokasodnak a panaszok. Gámán Imre szerint is lehetnek problémák.

A Gámán Kft. által üzemeltetett parkolási rendszerből származó pénzből jutott ugyan az önkormányzatnak is, de az aligha vonható kétségbe, hogy jól jövedelmező üzletet vitt a magáncég – miközben az autósokat évek óta ugyanazok a problémák dühítik, dühítették.

Vajon miért nem veszik be oly sokszor a 100 és 200 forintos érméket a parkolóautomaták, s vajon mi az oka annak, hogy erre a problémára nem találtak évek óta megoldást? Miért szinte lehetetlen elérni a társaság ügyfélszolgálatát azon az egy szem vezetékes telefonszámon, melyet minden utcai parkolókészüléken feltüntetnek?

Az pedig már csak hab a tortán, hogy ha a kékruhások olyan autósokat büntethetnek meg, akik tilosban álltak meg vagy várakoznak járművükkel (köztudott, hogy ezért csak a hatóság bírságolhat), vagy éppen egy elromlott, az érmét magából „kiokádó”, vagy azt elnyelő automata miatt kapnak mikuláscsomagot a sofőrök. Azt pedig ez esetben aligha lehet bizonyítani, hogy valóban elnyelte a pénzt, vagy megmakacsolta magát a gép, sőt azt is, hogy a jóhiszemű autós a társaságot tájékoztatta volna – azon az ominózus ügyfélszolgálati telefonon – a hibás automatáról. A pénzét már aligha látja viszont.

A társaság természetesen – minden esetben – az önkormányzati rendelet vonatkozó passzusaival védekezik, ugyanakkor alig tesz bármit is annak érdekében, hogy „szolgáltatása minőségét” javítsa. Az autósok véleménye szerint ez nem is lesz másképpen, hiszen a Gámán Kft. vélhetően már jóval kevesebbet áldoz arra a rendszerre, amelyet az ősz folyamán, szerződése lejártakor a városnak kell itt hagynia.

Mayerné Hancz Lídiát az esetek kapcsán először március 28-án kerestük, hogy válaszoljon a pécsiek panaszaira, ám akkor türelmet kért munkatársunktól. Az említett hétfői nap után még kedden, szerdán és csütörtökön is jeleztük neki, hogy szeretnénk választ kapni a-mailben feltett kérdéseinkre, ám ő arra hivatkozott, hogy Gámán Imre ügyvezetővel kell egyeztetnie a kérdések kapcsán.

Utóbbi végül médiacsaládunk másik tagjának, a Pécs TV-nek nyilatkozva részletesen beszélt a problémákról. Mint mondta, tisztában vannak vele, hogy akadnak hibák a rendszerben. „Százhatvan automata van a városban, így előfordul, hogy egyik-másik időről időre meghibásodik. Ilyen esetekre van távfelügyeletünk, s műszakban dolgozó munkatársaink. A kollégák rögtön mennek és igyekeznek megoldani a problémákat” – így Gámán Imre.

A cég vezetője a panasziroda elérhetetlensége kapcsán azt mondta, valóban előfordulhat az említett probléma. Főként a bérletváltások időszakában, az év első napjaiban és a negyedévek kezdetekor növekszik meg a forgalom, olyannyira, hogy a munkatársak leterheltsége miatt foglaltak a vonalak vagy a telefont sem tudják felvenni a dolgozók.

A finnyás, azaz sok érmét el nem fogadó automaták okozta problémák szerinte nem a társaság bűne. Szerinte a nemzeti pénzverde nem állít elő jó minőségű érméket. Azt mondta: ilyen esetben egy másik automatához, ha az sem működik, akkor egy harmadikhoz kell menni. Ezek olyan távolságra vannak egymástól, hogy Gámán Imre szerint gond nélkül, s gyorsan elérhetők.

A város televíziójának munkatársa arra is rákérdezett, hogy mekkora bevétele illetve nyeresége keletkezik a társaságnak éves viszonylatban a parkolásból. Előbbivel kapcsolatban elhangzott: százmilliós nagyságrendet képvisel a bevétel, ám ennek kétharmadát a cég visszaadja a városnak; a nyereséggel kapcsolatban nem nyilatkozott az ügyvezető.

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő