1 C
Pécs
vasárnap, november 17, 2024
KezdőlapAbszolút NőPanaszkodhatunk, de nincs sok értelme

Panaszkodhatunk, de nincs sok értelme

Hajszálat találtunk az ételben? Vagy az étterem  mosdójának a tisztasága elfogadhatatlan, esetleg a pincér modora felháborító? Panaszt tennénk? Hát annyit elöljáróban elárulhatunk, hogy bizony, Pécsett nem lesz egyszerű dolgunk. Panaszainkat ugyanis különböző szervek kezelik, bírálják le – a „kártérítés” sem garantált. Utánajártunk, mégis mit tehetünk, ha már mi szívtunk. 

Dörzsiszivacs szál a tésztában, paprika csuma a salátában, udvariatlan pincér, rúzsfoltos pohár és egerek az étteremben. Ezek kellemetlen dolgok, mégis néha összefutunk velük. Rossz hírünk van, ugyanis ezekért külön-külön a Baranya Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség, a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara, a Pécsi Járási Hivatal Járási Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenőrző Hivatal, vagy a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal a felelős, így nem lesz könnyű dolgunk a panaszkodással. Megpróbáltuk összeszedni a leggyakoribb éttermi hibákat majd megmutatjuk, kit hívhatunk segítségül, és mit várhatunk cserébe.

Étterem, rossz, kiszolgálás, étel, vacsora, pincér

[box title=”Sértő modor, udvariatlan kiszolgálás” box_color=”#8cb1ce”]

Dr. Síkfői Tamás, a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara tanácsadója elárulta lapunknak, hogy igen szűkösek a lehetőségeink ha a gorombaságot tapasztalunk, a pincér viselkedésének megítélése ugyanis igencsak szubjektív. Ha ilyen jellegű panasza van a fogyasztónak, akkor a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara Békéltető Testülete felé lehet beadványt tenni. Erről EZEN az oldalon tájékozódhatunk bővebben.

–  Ha befogadják, akkor egy meghallgatásra behívják mindkét felet, a fogyasztót és a vállalkozót is. Ám itt az első gigszer, hiszen ezen nem kötelező megjelennie a vállalkozónak, egyszerűen nem fogadja el a „meghívást”. Ekkor a testület a panaszt nyilvánosságra hozhatja a sajtóban, ezen kívül viszont más eszköz nincs a kezében – mondja dr. Síkfői Tamás.

A másik megoldás, hogy beírunk a vendégkönyvbe. Ekkor a Baranya Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség köteles kivizsgálni a panaszt a jogszabályoknak megfelelően, ám mivel erre a jellegű „szubjektív” panaszra nincs jogszabály – sok mindent nem tehetnek ők sem. [/box]

Fogyasztó, telefon, ordít, nő

[box title=”Hajszál, köröm, tojáshéj az ételben” box_color=”#a585c1″]

Ha ilyen problémánk van, némileg könnyebb a dolgunk. Legjobb, ha helyben jelezzük a felszolgálónak, vagy az étterem vezetőjének. Lehetőség van utólagosan bejelentésre is, bár így már nehezebben bizonyítható az az oda nem illő „anyag” jelenléte. Jogos panasz esetén legtöbbször az éttermek vezetői is belátják, ki kell engesztelniük a vendéget, ezért valamivel kompenzálják. Kérhetjük azonban a kompetens szerv segítségét is, mely ez esetben a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal.

Mit tegyünk pontosan?

Ha tehetjük jelezzük azonnal a panaszt az étterem felé, vagy tegyünk bejelentést a NÉBIH ingyenesen hívható Zöld számán, mely a nap 24 órájában szolgálatunkra áll: 00-36-80-26-32-44.[/box]

[box title=”Romlott hús, fonnyadt saláta, koszos toalett” box_color=”#c4739e”]

Az étel minőségét sok tényező befolyásolhatja, melyek egy része egyúttal élelmiszerbiztonsági kritérium is. Ilyen például az étel elkészülte és a fogyasztás között eltelt idő, vagy a tálalás hőmérséklete. Sok olyan tényező is előfordulhat, mely érzékszervi megítélésére károsan hathatnak, például a túlfőzött, túlfűszerezett ételek. A higiénés hiányosságok is legalább ennyire gyakoriak, szerencsére ezekkel a problémákkal a NÉBIH foglalkozik.

Mit tehetünk?

Bejelentést tehetünk a NÉBIH ingyenesen hívható zöld számán (00-36-80-263-244), valamint a vendéglátó-, étkeztető tevékenység során készített ételek minőségével kapcsolatban a Pécsi Járási Hivatal Járási Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenőrző Hivatalánál , a 06-72-520-200-as számon.[/box]

Women Dining

Mit érhetünk el mindezzel?

A NÉBIH 48 órán belül kivizsgálja a bejelentést, az ügyintézési ideje pedig harminc nap. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság intézkedéseiről pedig ITT tájékozódhatunk bővebben. A szervek részéről kártérítés,t illetve kompenzációt ne várjunk, esetleg azt, hogy az étterem „hibáját” kijavítja, esetleg büntetést fizet az államnak.

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő