„Sorozatos botrányok, eltitkolt gazdasági információk, büntető ügyek, nyomozások, ügyészségi vizsgálatok, a karbantartás hiánya miatt porig égő buszok, nehézkes és rugalmatlan tömegközlekedés jellemzi Pécset. Az elmúlt hónapokban minden lehetséges eszközzel kerestük a megoldásokat a PK ZRt-vel, de úgy látjuk, ez részünkről egyoldalú törekvés volt.
A hét elején az egyik napilapnak nyilatkozva még azt mondtam, 2-3 nap haladékot ad a város arra, hogy a cég egyértelműen nyilatkozzon végre az új buszokkal kapcsolatban. A válasz megérkezett! A Mecsekbusz Kft. felmondta a szindikátusi szerződését a Pécs Holdinggal, tovább bonyolítva ezzel ezt a lehetetlen helyezetet. A válasznak örülünk!
Örülünk, mert ezzel jelentősen egyszerűbb lesz változtatnunk. A pécsiek elégedetlenek a buszközlekedés színvonalával, ezért saját kézbe vesszük a tömegközlekedés működtetését. Mert elég volt a botrányokból, elég volt az átláthatatlan cégvezetésből, elég volt az átláthatatlan pénzügyi manőverekből, elég volt a nehézkes tömegközlekedésből Pécsett!
Száz százalékban az önkormányzat kezébe kerül az új cég működtetése. Mostantól lehetőségünk nyílik arra, hogy egy jól működő, hatékony, modern, csak a pécsiek érdekeit szem előtt tartó tömegközlekedést alakítsunk ki a városban.
Megbízásomból a területen járatos jogi- és a tömegközlekedéshez értő szakemberek dolgoznak az új társaság alapításán és annak zavartalan működtetésén.
Úgy gondolom, itt az ideje annak, hogy Pécs nemet mondjon egy olyan társaságra, amely évek óta visszaél a pécsiek bizalmával, zavaros ügyekbe keveredik és információkat titkol el a városvezetés elől.
Mindezek tükrében a tavalyi feljelentésemet még inkább indokoltnak látom, hasonlóan a nyomozó hatósághoz!
Bár a fennálló megállapodás értelmében a jelenlegi buszparknak még kilenc évig kellene közlekedniük Pécs utcáin, úgy gondolom, ezen mielőbb változtatni tudunk, és modern, a mai kor igényeinek minden szempontból megfelelő új buszokkal kezdhetjük meg a tömegközlekedést Pécsett, amellyel Magyarország legkorszerűbb tömegközlekedési szolgáltatását teremthetjük meg.
Konkrét és nagyon komoly tárgyalásokat fogunk kezdeményezni egy hazai céggel, amely Pécs számára már korábban is kedvező ajánlatot adott, és folyamatosan konzultálni fogunk a Kormánnyal, hogy közös céljainkat és lehetőségeinket összehangoljuk. Ennek részleteiről hamarosan tájékoztatom a pécsieket.
Páva Zsolt
Pécs polgármestere”
Zavartalan lesz a közlekedés
A Mecsekbusz Kft. szerződésbontása kapcsán Nagy Csaba alpolgármesterrel megtartott csütörtöki sajtótájékoztatón Páva Zsolt leszögezte: a buszok járni fognak, a közszolgáltatást zavartalanul biztosítják.
Elmondása szerint megkönnyebbülést is jelentett számára a válasz, hiszen az utóbbi időben rendkívül keserves volt az együttműködés a partnercéggel, erre példaként említette, hogy a PK Zrt. többségi tulajdonában lévő PK Busrent Kft. mérlegéhez két hónap alatt tudtak hozzájutni.
Megjegyezte: a történtekről tájékoztatta a frakcióvezetőket, akik biztosították arról: a tömegközlekedés kérdése nem képezi politikai viták, s a kampány tárgyát. Az új helyzetben számos kérdést tisztázni kell, s az általa felkért polgármesteri biztos feladata lesz az is, hogy a működést illetően javaslattal éljen. Mindezek mellett a karbantartási költségek, vagy az üzemanyag-felhasználás tekintetében számos elszámolási anomáliát is rendezniük kell – mondta.
A lépés miatt az új buszok beszerzése ugyan csúszni fog, de a városvezető számításai szerint március közepére már megérkezhetnek az új gépjárművek.
A kft. egyébként az együttműködés ellehetetlenülésével, a bizalom megrendülésével indokolta a lépését. Kerestük a Mecsekbusz Kft. ügyvezetőjét is, Jahn Péter azonban nem reagált hívásunkra.
A Mecsekbusz 2008-ban szerzett kisebbségi, 49 százalékos részesedést a PK Zrt.-ben. A magánosítással a cég menedzsmentjogait is megkapta, s egymilliárdos tőkeemelést hajtott végre.
A város és a kft. között azt követően mérgesedett el a viszony, hogy kiderült: a PK Zrt. által nagyobb részben tulajdonolt PK Busrent Kft. birtokába kerültek a pécsi vállalat buszai. Ennek kapcsán Páva Zsolt feljelentést tett, az ügyet a közelmúltban vádemelési javaslattal zárta le a rendőrség. A cég vezérigazgatóját, Keczer Lászlót pedig 1,2 milliárdos, különösen nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezeléssel gyanúsítják.