Fennállásának tízéves évfordulóját ünnepelte a pécsi Mandulafa Waldorf Iskola. A kéz, szív és fej iskolájának nevezett pedagógia módszer százéves múltra tekint vissza, Magyarországon azonban csak a rendszerváltás után jelent meg ez a fajta oktatás. A pécsi intézményt 2009-ben alapították, az országban huszadikként jöhetett létre, szülői kezdeményezésre.
A Waldorf-pedagógia célja, hogy a gyerekek képzelőerejét fenntartva folytassák tanulmányaikat. Mindezt úgy, hogy felhasználják a kicsik kézügyességét, valamint a művészeti tárgyakat, a természettudományt és a mozgást.
– Egy mondatban nagyon nehéz összefoglalni, mi is a Waldorf-pedagógia lényege, de talán az életkori sajátosságok alapján próbáljuk a gyerekeket szabadságban nevelni, és ami fontos, hogy nem szabadosságban – mondta Nemerey Péter, a pécsi Mandulafa Waldorf Iskola intézményvezetője.
Az iskola még 2009-ben mindössze 20 gyerekkel indult, most 157 gyermek jár az Istenkúton található intézménybe, ahonnan már három osztály el is ballagott. Az első iskolát száz éve Stuttgartban alapították, azóta a világ számos pontján van Waldorf-intézmény.