Másfél év múlva elektromos bringák nyergébe pattanhat Pécsen bárki, miután az önkormányzat elindította az elektromos közösségi kerékpárkölcsönző rendszer kialakítását. 100 helyen lehet majd dokkolni.
A közel 180 millió forintos, teljes egészében fejlesztési forrásokból megvalósuló projekt keretében a Zsolnay-negyed és az egyetem Ifjúság úti kampusza között meglévő kerékpárúton is tekerhetünk az új drótszamarakkal.
Girán János, Pécs alpolgármestere közölte: a városvezetés komolyan gondolja a Zöld Főváros titulus elnyerését, ennek érdekében számos környezettudatos intézkedést és fejlesztést hajtott végre, elég csak a buszcsereprogramra, a fásítási és növényültetési akciókra, a szennyvíztisztító telep 5 milliárdos fejlesztésére, a napelempark létrehozására, a nulla emissziós autók ingyenes parkolására gondolni.
A legújabb projekt során a TOP-források felhasználásával hoznak létre elektromos közösségi kerékpárkölcsönző állomásokat. A bringás rendszer a város területén sűrűn létrehozott gyűjtőállomásokból és az azokon elhelyezett, nyilvánosan kölcsönvehető kerékpárokból áll.
A kerékpárokat előzetes regisztráció és azonosítás után lehet majd felvenni a gyűjtőhelyekről, és azokat bármelyik tetszőleges állomáson le lehet adni. A közbringarendszerek előnye, hogy a biciklik több helyen is kölcsönvehetőek, a rendszer automatizált, nem igényel személyzetet.
A tervek szerint hét gyűjtőállomást alakítanak ki 107 dokkolóhellyel a Zsolnay-negyed és az orvosi kar-természettudományi kar közötti egyetemi kerékpárút nyomvonalán: az egykori 400 ágyas klinikánál, a Barbakánnál, a Széchenyi téren, a Hal téren, a Búza téren, a 48-as téren, valamint a Zsolnay-negyedben. Összesen 70 PEDELEC típusú elektromos kerékpárt állítanak forgalomba.
Girán János hozzátette, hogy a pécsi közbringarendszer kiépítésének mostani, első ütemét – amely 2018 februárjában zárul – több is követi a tervek szerint. Igény esetén akár 100 gyűjtőállomást is építhetnek (több száz dokkolóhellyel) későbbiekben, ám ezt befolyásolhatja a jelenleg is futó kerékpárhálózat-fejlesztés, a várhatóan megnövekedő bicajosok száma, valamint a lakossági igények és elvárások is.