Fontos, Baranyát is érintő határozatokat hozott a napokban a kormány, derül ki a legfrissebb Magyar Közlönyből. Hivatalosan is bekerült a közlekedésfejlesztési tervek közé a mohácsi Duna-híd előkészítése, emellett jövőre autóútként épülhet tovább az M6-os a horvát határig.
Átalakította és kibővítette a kormány legutóbbi ülésén a rövid- és középtávú útfejlesztési terveket, szerepel a legújabb Magyar Közlönyben, és több olyan döntés született, ami a baranyai programokat is érinti.
Nem változott az M6-os sztráda folytatásának időpontja, továbbra is a jövő év második negyedéve a kezdés tervezett időpontja. Egy korábbi kormányhatározat, ahogy arról már beszámoltunk, ezen az időtávon belül pontosabb határidőt is megszabott, a tervek szerint idén november 30-áig kiírják a kivitelezői közbeszerzési pályázatot, a munkálatok 2018 április 30-áig kezdődhetnek.
A mostani kormányhatározat mellékletéből az is kiderül, hogy a munkák tervezett befejezési határideje 2020.
Nyár közepén arról is írtunk, hogy Szijjártó Péter külgazdasági miniszter tárgyalt a horvát féllel arról, mikor és miként tudják déli szomszédaink kialakítani a saját oldalukon hiányzó szakaszt, a horvátok szintén 2020-at jelölték meg befejezési céldátumként.
Mint kiderült, a horvátok 2×2 sávos, középen elválasztósávval rendelkező gyorsforgalmi útban gondolkodnak, a mostani magyar kormányhatározat szintén azt rögzíti, hogy autópálya helyett autóút épüljön Bóly és az országhatár között.
Korábban Hargitai János országgyűlési képviselő, megyei fejlesztési biztos lapunknak úgy fogalmazott, az autópálya és az ilyen gyorsforgalmi út egyaránt megoldást jelentene Baranyában is, a legfontosabb, hogy minél hamarabb megépüljön a szakasz. A fejlesztési biztos arra is felhívta a figyelmet, a beruházás jelentős részben uniós forrást tartalmaz, a megtérülés is lényeges szempont. Az pedig nyilvánvaló, hogy az olcsóbb megoldás előbb hozza vissza a befektetett összeget.
Talán sokan emlékeznek rá, hogy Orbán Viktor kormányfő áprilisban a mohácsi óriásvágóhíd átadásán kiemelte, a tervek között szerepel Pécs és Szeged négysávos gyorsforgalmi úttal történő összekötése is. Ennek egy része (az M60-as) már készen van, létfontosságú volna ugyanakkor egy új Duna-híd építése Mohácsnál. A miniszterelnök úgy fogalmazott: “pénz van rá”, a nemzetgazdaság megtermeli az ehhez szükséges összeget, az a gond, hogy terv nincs. A jelek szerint hamarosan viszont lesz, ugyanis a mostani kormányhatározat rögzíti a mohácsi Duna-híd tervezését, az előkészítő munkák 2018 első negyedévében kezdődhetnek el.
A kormányhatározatban továbbra is szerepel az M60-as Pécs és Barcs közötti szakaszának előkészítése, a tervezési munkák itt már folynak, nemrég a környezetvédelmi hatástanulmány kapcsán tartottak Pécsett közmeghallgatást.