Vérmes reményekkel várják az áprilisban nyíló, Európában eddig így egyben soha be nem mutatott Leonardo-kiállítást a pécsi turisztikában érdekeltek. Az Irány Pécs! Kft. a tárlatra szervez utakat, a szállásadók saját ajánlataikban is hirdetik, az éttermesek pedig magas minőséggel várják a komoly vendégforgalmat.
Óvatos becslések szerint is 150 ezer ember nézheti meg a Leonardo da Vinci több mint száz működő, mérethű találmányát és ennél is többen azt a 8,5 méter magas lószobrot Pécsen, amit tegnap óta építenek a Széchenyi téren. A múzeum mintegy 200 millió forintból hozza Pécsre a kiállítást, de a reményeik szerint kamatostul megtérül a befektetés, a kiállításra érkező turisták pedig a bevételek többszörösét költhetik majd el a városban.
– Nagyon várjuk az attrakciót, hiszen mostanában nem volt ehhez fogható, nagy embertömegeket megmozgató esemény Pécsett. Bár konkrétan a rendezvény miatt még nem történtek foglalásaink, biztos, hogy vonzani fog vendégeket. Mi a saját ajánlóinkban is hirdetni fogjuk – mondta Danka András, Danubius Holtels Group pécsi szállodáinak igazgatója.
Hasonlóan pozitívan nyilatkozott lapunknak több pécsi szállodás is, szinte mindenki azt mondta, bízik abban, hogy sokkal több vendégük lesz, mint egyébként.
– Ilyen típusú rendezvény még nem volt nálunk, ráadásul Pécs belvárosát érinti majd a vendégforgalom. Erősíti a turisztikai szezont és ezzel a vendéglátósok forgalmát is jelentősen megemelheti – mondta Háber Tamás, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének tiszteletbeli elnöke.
A nagyszabású kiállítás marketingjéről egy külsős cég gondoskodik, de a pécsiek is dolgoznak rajta, hogy minél inkább elterjedjen a híre.
– Az összes ajánlóban az elsők között hívjuk fel a figyelmet a Leonardo-tárlatra, s közvetlenül a kiállításra is szervezünk majd utakat, de különleges csomagajánlatokat is összeállítunk – mondja Fodor József, az Irány Pécs! Kft. ügyvezetője.
[box title=”Debrecen bukott rajta„]Kukla Krisztián, a debreceni MODEM igazgatója lapunknak elmondta: a náluk lévő, a pécsinél kisebb Leonardo-kiállítás nyitva tartási ideje alatt, 2007. augusztus 14.-e és december 2.-a között 162.300 látogatója volt a tárlatnak.
– Bár kimutatásunk nincs róla, de azt biztosan állíthatjuk, hogy a látogatók jelentős része az ország más részeiből érkezett, és sok külföldi is látogatta a tárlatot – mondta.
A kiállítás anyagi költségeit ott a MODEM viselte, önkormányzati kezességvállalás mellett, ahogy Pécsett is lesz, vagyis a tárlat költségeinek jelentős részét a bevételekből (jegybevételek, szponzori bevételek) finanszírozta az intézmény. A tárlat nem volt nyereséges, de Debrecen idegenforgalmában az adott időszakban döntő tényezővé vált – tette hozzá a vezető.[/box]