Az utóbbi évtizedek legnagyobb változása várható a Tüke Busznál bérletfronton. Így például az egyhetes bérlet valóban egy héten át lesz használható a korábbi gyakorlattal szemben és a kismamáknak is lesz külön tikettük, olcsóbban utazhatnak majd. Az egyetlen járatra szóló vonalbérleteket viszont megszünteti a cég, de nem lesz áremelés.
– Ígéretet tettünk a pécsieknek arra, hogy a hatalmas adótartozással, elprivaizált buszokkal ránk maradt városi közösségi közlekedést rendbe tesszük. Előbb a társaságot állítottuk talpra, majd idén elindítottuk a buszcsere programot is. Eddig 35 vadonatúj járművet állítottunk forgalomba és továbbiakat is venni fogunk – mondta lapunknak Csizi Péter, Pécs alpolgármestere.
Hangsúlyozta, a cégvezetéstől elsősorban azt várja el a város, hogy pontosan, gyorsan és biztonságosan oldják meg a pécsiek közösségi közlekedését.
– Másodsorban elvárásunk az is, hogy a lehető leggazdaságosabb működésre törekedjenek, ne essenek a korábbi cégvezetés hibájába – mondja Csizi, aki szerint a bérletstruktúra átalakítását is ezzel indokolta a Tüke Busz menedzsmentje.
Megtudtuk, hogy számos változásra készül a cég januártól, már ami a jegy és bérletfrontot jelenti. Átformálják az eddigi egyhetes bérleteket. Ezek januártól nem az adott hét vasárnapjáig lesznek érvényesek, hanem a megváltás napjától hét napon át.
Bevezetik a kismamabérletet is, hogy a gyermekesek olcsóbban utazhassanak. Ahogy arról már írtunk, ezért egyébként személyesen is lobbizott a Fidesz-KDNP-s Oszoli Dénes képviselő és az LMP-s Keresztes László Lóránt is – egymástól függetlenül. A lényeg: januártól a GYED, GYES, GYET, TGYÁS ellátásban részesülők és azok, akik ápolási díjat vesznek igénybe gyermekük után, kiválthatják ezeket a speciális bérleteket.
Két bérlettípustól ugyanakkor megszabadulna a Tüke Busz: a havi felmutatós – azaz átruházható – bérlet iránt gyakorlatilag nincs kereslet, ezért megszüntetik. Ugyanígy a félhavi, havi és negyedéves vonalbérleteket is megszüntetik; utóbbit már januártól, a többit februártól.
Próbáltuk megkérdezni a pécsieket, mit szólnak ehhez, de senkit nem találtunk, aki vonalbérletet használ.
[youtube url=”http://youtu.be/VRHyvNtYzWQ” width=”650″]
– A vonalbérletek eredeti szerepe egy térben korlátozott szolgáltatás nyújtása volt. Az új járatok viszont – mint például az új 4-es vonal, s a jövőre bevezetni tervezett több másik – átszelik a várost. Így az új hálózat jellemzői miatt korlátozott szolgáltatásról már nem lehet szó – magyarázza Bognár Szilvia, a cég sajtóreferense.
Nem csoda, hogy senkit nem találtunk, akit érint a vonalbérlet megszűnése, hiszen alig vesz valaki ilyet. Mint megtudtuk, havonta több, mint 40 ezren vásárolnak bérletet Pécsett, de ennek csak maximum 3-4%-a használ egyvonalast.
Úgy tudjuk, januártól nem drágulnak a jegyek és bérletek, a Tüke Busz nem emeli az árakat. Az előre megváltott jegy marad 280 forint, a vezetőnél vásárolt és az éjszakai 360, a havi összvonalas bérlet 6.700, a tanuló nyugdíjas, és immár a kismama bérlet pedig 3.300 forint lesz januártól.