Egyáltalán nem működik a Siklósi úti felüljáró úgy, ahogy építése során azt kitalálták. A víz – ahelyett, hogy lefolyna róla – a hídszerkezet és az aszfaltburkolat között megáll. Ezért zárták le hetekre a híd város felé vezető külső sávját és ezért lesznek hasonló korlátozások a felújításáig. Egyelőre nincs rá pénz, csak tervek.
Nagyon nagy probléma állt elő a Siklósi úti, négysávos felüljáró bizonyos részein, legalábbis ez derül ki a lapunknak adott válaszokból, amikor megkérdeztük, miért is volt hetekig lezárva az egyik külső sáv. Ahogy azt Pécsi Norbert Sándor, a hidat kezelő Magyar Közút szóvivője elmondta, a közelmúltban szembesültek vele a szakemberek, hogy lezárásokkal működhet csak a műtárgy.
– A felüljáró szivárgórendszere nem funkcionál, így az aszfaltréteg alatt összegyűlő csapadékvíz és az elhaladó gépjárművek gumiabroncsainak pumpáló hatása a felületen burkolathibák kialakulását eredményezi akár nagyon rövid idő alatt – magyarázta a szakember.
Hozzátette: a kátyúk ideiglenes megszüntetése téli időjárási körülmények között rendkívül nehézkes és bizonytalan eredményű. A forgalombiztonság fenntartása érdekében a város felé vezető oldal külső sávját így újra és újra lezárhatják, de a híd más részein is lehetnek korlátozások.
Tavasznál előtt tehát biztosan nem lesz jobb a helyzet, de egyelőre még a több százmillió forintba kerülő felújítások forrása sincs meg. Pécsi Norbert szerint csak a felújításra vonatkozó kiviteli tervvel rendelkeznek.
[box title=”A felhajtót nemrég újították fel” box_color=”#7a4343″]Az úgynevezett Árpád-híd esete különleges, ugyanis a négysávos rész az állami Magyar Közút kezelésében van, míg a nyugati felhajtóágért a város felel. Azt ugyanis később illesztették hozzá a műtárgyhoz. A felhajtót két éve újították fel teljesen mintegy 200 millió forintból az önkormányzat adóforintjaiból. Azzal most nem lesz teendő.[/box]