Tovább folytatódik Pécsen a kerékpáros úthálózat bővítése, miután hamarosan elkezdődhet a keleti városrészt a Zsolnay-negyeddel összekötő nyomvonal kialakítása. Az e-bringa-rendszer kiépítése mellett tehát tovább javul a város közlekedési infrastruktúrája.
A legutóbbi közgyűlésen döntés született arról, hogy a rendelkezésre álló TOP-források felhasználásával tovább bővítik a pécsi kerékpárút-hálózatot, javítanak a városrészek összeköttetésén. A már meglévő szakaszok mellett új nyomvonalakat építenek ki, a következő lépésben a Zsolnay-negyedet és a keleti városrészt kötik össze a bringások nagy örömére.
A keleti városrésznek jelenleg nincs olyan kerékpáros összeköttetése, amely biztonságos elérést biztosítana a belvárossal, ezért a mostani beruházás elsődleges célja, hogy mintegy 1300 folyóméternyi hosszúságban megfelelő útvonalat alakítsanak ki a Zsolnay-negyed és a Budai vám között.
Oszoli Dénes, a Városfejlesztési és Kommunális Bizottság elnöke elmondta, hogy a nyomvonalon – amely a Zsolnay-dombtól a Diósi úton felfestett szakaszon haladna a Puskin térig, onnan a 6-os út (Zsolnay V. u.) északi oldalán a járda kiszélesítésével egy épített kerékpárút lenne a Budai vámig – biztonságosan lehet majd közlekedni, mert az autóktól elkülönített pályán fog vezetni az út ezen szakasza.
A bruttó százmillió forintos beruházás során a tervezési munkák után őszre lehet meg az engedélyezési terv, utána kerülhet sor a kiviteli tervek elkészítésére, kivitelezési közbeszerzésre, a megvalósítás pedig jövő év elején kezdődhet.
Az új szakasz tehát összekapcsolja a már meglévő egyetemi kerékpárutat a kulturális negyeden keresztül a keleti városrésszel, valamint csatlakozik majd a Kertvárost és a Zsolnay-negyedet összekötő – szintén a TOP-forrásokból kialakítandó – útvonalhoz is. Ez utóbbi kapcsán azonban még további egyeztetések szükségesek.
– Ehhez hívjuk segítségül a pécsi kerekezőket például a Kertváros Konzultációban, és a civil kerékpáros szervezeteket is. Annyit azonban ki lehet jelenteni, hogy a Kertváros-Belváros kerékpárút biztosan megvalósul a fejlesztési források terhére, alapvetően a Táncsics Mihály utcai tengely mentén – közölte a bizottsági elnök.
Oszoli Dénes hozzátette, hogy a tüskésréti szabadidőközpont megközelítése szintén kiemelt fontosságú, azonban ismételt vizsgálatok szükségesek annak érdekében, hogy a lehető legköltséghatékonyabban, ugyanakkor a kerékpáros közlekedés számára a legmegfelelőbb módon és nyomvonalon valósuljanak meg a fejlesztések.
– Elsődleges cél a biztonságos kerékpáros közlekedés, így ezért elsősorban elkülönített kerékpárutak építését tervezzük és csak a valóban kis forgalmú, veszélyt nem jelentő közutakon tervezünk kerékpárutat úgynevezett kijelöléssel.
Pécs közigazgatási határain belül jelenleg harminc kilométernyi bringaút várja a kerékpárosokat, ennek kétharmada járművektől elkülönített, egyharmada a meglévő közutakon kijelölt nyomvonal. Több fő útvonal nagy népszerűségnek örvend – például a két éve átadott egyetemi vonal, amely az Ifjúság úti kampuszt köti össze a kulturális negyeddel.