A Chanticleer San Franciscó-i Grammy-díjas énekegyüttes világszerte úgy ismert, mint a hangok zenekara, amely tizenkét férfihangból áll a szoprántól a basszusig. A New Yorker Magazin által a világ vezető férfikaraként definiált énekegyüttes január 31-én a pécsi Kodály Központban ad koncertet.
A csapat az énekirodalom eredeti értelmezését adja a reneszánsztól a dzsessz és a populáris műfajokon át a legkiválóbb kortárs kompozíciókig, 500 év szerelmes témájú műveiből adva sokszínű válogatást.
A műsorban az ószövetségi Énekek éneke verseire íródott itáliai és spanyol madrigálok (köztük Palestrina, az olasz reneszánsz egyik legnagyobb alakja), majd Pierre de Ronsard verseire készült 16. századi francia sanzonok hangzanak el.
Az énekegyüttes számára komponálta Jaakko Mäntyjärvi kortárs finn zeneszerző a mostani turné keretében bemutatott új művét, amelyet a tragikus sorsú svéd költőnő, Edith Södergran emlékének szentelt. Hallható válogatás két híres amerikai komponista, a múlt századi Stephen Foster, és a manapság igen népszerű fiatal szerző, Eric Whitacre szerzeményeiből.
A műsor második felében három orosz romantikus szerző, Glinka, Rachmaninov és Taneyev egy-egy darabja hangzik el. A program zárásaként szerelmes dalok Francis Poulenc-től George Gershwinig, majd különböző népszerű feldolgozások szerepelnek Edith Piaftól Freddy Mercury-ig.
Az együttes megalakulása, azaz 1981 óta több mint egymillió albumot adott el és két Grammy-díjat is elnyert. Zenei vezetőjük a Bostoni Opera volt művészeti vezetője, William Fred Scott. A zenekar nevét Geoffrey Chaucer Canterbury mesék című művének egyik főhőséről, a Chanticleer nevű tisztán éneklő kakasról kapta. Az elnevezés hűen tükrözi énekstílusukat, amelyet már-már mesébe illő tisztaság és pontosság jellemez.
A „hangzenekar” programja tehát korokon, stílusokon és nemzeteken keresztül ível, a sokszólamú szerelmes dalokat igazán közel hozva a Kodály Központ közönségéhez.