Egyre jobban terjed Magyarországon a bónuszos vásárlás. Nagyjából egy éve Pécsett is elérhető ez az akciós vásárlási mód, melynek segítségével rengeteg különféle szolgáltatást vehetünk igénybe kedvezményesen. Még ebben a félévben elindul a házhoz szállítás is a városban.
2010-ben jelent meg hazánkban a kupon és bónusz akciókat ajánló piac. Tavaly november óta pedig a baranyai megyeszékhelyen is elérhetők az első és legnagyobb ilyen cég bizonyos kedvezményei. Ebben a félévben azonban még tovább kívánja bővíteni pécsi szolgáltatásait a budapesti cég.
Ezek a cégek úgy nyújtanak akciókat felhasználóiknak, hogy azok csoportos kuponokat vagy bónuszokat tudnak venni, amiért cserébe a közvetítő cég partnerei átlagosan 55%-os kedvezményt adnak, ami sokszor több ezer forint megtakarítást jelenthet egy-egy vásárlónak.
Így például egy pécsi szépségszalon a bónusz ellenében 34.000 Ft helyett 9900 Ft-ért kínál 10 alkalmas cellulitmasszázst. De akár a bölcsességfogunkat is eltávolíttathatjuk 63 százalékkal olcsóbban. A felmérések szerint pedig egyre többen döntenek a bónusz-csomagok vásárlása mellett.
Az akciók közül a legkedveltebbek a kedvezményes utazási lehetőségek, de sokan választják a szépségápolási és egészséggel kapcsolatos ajánlatokat is. A kínálat azonban még mindig Budapesten a legszélesebb, az elfogadóhelyek mindössze 2,3%-a származik a vidéki nagyvárosokból.
Bár az ajánlatok szinte óráról órára változnak, Pécsett nagyjából 20-30 szolgáltatást már most is igénybe vehetünk a kedvezményes hamburgerezéstől a fogkő-eltávolításon át a fodrászig.
Kaprinay Zoltán, a legnagyobb magyar bónuszos cég egyik vezetője elmondta, hogy nagyjából 40-50 ezer ember veszi igénybe Pécsett az általuk kínált ajánlatokat.
– Ez a szám folyamatosan nő, napról napra több ember regisztrál nálunk a kedvezményekért. Mi pedig igyekszünk kibővíteni szolgáltatásainkat a vidéki nagyvárosokban, így Pécsett is. Ezért 2013 első félévétől már itt is rengeteg terméket házhoz szállítunk, hogy minél több felhasználónk vehesse igénybe egyre szélesebb körű kínálatunkat – tudtuk meg a vezetőtől.
Az egyik pécsi szépségszalon tulajdonosa szerint leginkább reklámfogásból éri meg ilyen oldalon fent lenni. Bár ők először hirdettek akciót ilyen bónuszos rendszerben, többször is meg kívánják ismételni. A vezető meglátása szerint ugyanis nagyon sokan jöttek a kedvezmény láttán, bár a komoly árengedmény miatt inkább a minimális anyagköltségű szolgáltatásokat éri meg olcsóbban kínálni. Azonban mindenképpen azt várja, hogy akik elégedetten távoztak, azok közül többen is visszatérnek.
De nem csak Pécsett, az egész országban nő a bónuszos cégek népszerűsége és forgalma. A 2011-es adathoz képest tavaly 45%-kal bővült az online kuponos piac az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. felmérése szerint, amely így 6,5 milliárd forintos forgalmat bonyolított le Magyarországon. A legnagyobb bónuszos cégeknek így egyenként is havi több százmilliós forgalmuk van.