A Magyar Nemzeti Kereskedőház a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával együttműködve országos export-tanácsadási roadshow-t indított, amely szerdán Pécsre érkezett. A fórumon a magyar vállalkozások első kézből kaphattak információkat a külpiacokról, az export nyújtotta lehetőségekről, sőt személyes konzultációra is lehetőség nyílt.
A Magyar Nemzeti Kereskedőház tevékenységének köszönhetően a hazai vállalkozások számára egyedülálló lehetőség nyílik, termékeik, szolgáltatásaik számos, Európai Unión kívüli országba eljuthatnak, új piacok, új lehetőségek nyílnak meg előttük.
Tavaly év végéig nyolc helyszínen nyílt viszonylati kereskedőház, az idei évre pedig újabbakat tervez a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH). A célországok között szerepel például Macedónia, Ukrajna, Algéria, Grúzia, Kuvait, Brazília, Ghána, Vietnám és Szingapúr is. Az MNKH célja, hogy 2018-ra a jelenlegi 25,5 százalék helyett a magyar export 33 százaléka jusson el az Európai Unión kívülre. A hazai vállalkozások számára ezért egy olyan export-tanácsadási roadshow-t indított el, ahol személyesen, első kézből tájékozódhatnak a lehetőségekről, a külpiacokról, és amelynek köszönhetően elősegítheti export tevékenységük elindítását, így stabilizálva és teremtve új munkahelyeket is.
Az eseménysorozatot az MNKH a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával összefogva bonyolítja le. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara célja, a Magyar Nemzeti Kereskedőházhoz hasonlóan, hogy támogassa a magyar vállalkozások külpiacra lépését. A pécsi fórumon Szárszó Tibor, a Magyar Nemzeti Kereskedőház ágazati vezetőjének előadásában az érdeklődők megismerkedhettek a cég tevékenységével, céljaival és az általa kínált lehetőségekkel, valamint az export nyújtotta előnyökkel. Ezt követően Magyar Kereskedelmi és Iparkamara török, orosz és kazah tagozata mutatkozott be, amelynek köszönhetően üzleti tapasztalatokkal, gyakorlati tudnivalókkal gazdagodhattak a résztvevők.
Az előadásokat követően személyes konzultációra is lehetőség nyílt, és a Magyar Nemzeti Kereskedőház Partner Programjába is regisztrálhattak a jelenlévők. Az MNKH októberben indította el az exportképes cégeket tömörítő Partner Programját, amelyhez már eddig is több százan csatlakoztak, de továbbra is várja a jelentkezőket elsősorban az élelmiszeripar, mezőgazdaság, vegyipar, környezetipar, egészségipar, gépipari és IT ágazatokból. Az MNKH partnerei számára komplex szolgáltatást nyújt az exportlehetőségek feltárásával, biztosításával, illetve közvetítéssel támogatja a magyar vállalkozásokat, és a külkereskedelmi ügyletek teljes körű lebonyolításában is segítséget nyújt.
A Magyar Nemzeti Kereskedőház 2013-ban alakult meg, mely az alapok megteremtéséről szólt. Az idei év az, amikor – a további nyitások mellett – az ügyletek számának növelésére koncentrál. A tervek szerint az idei esztendő során 400 millió euró ügyletben vesz részt az MNKH, 800-1000 közötti magyar partnerrel. További célok között szerepel, hogy három év alatt húsz országban működő kereskedőházi rendszert építsen ki.