Mivel a Magyar Turizmus Zrt. németországi külképviseletének marketingstratégiájában 2009-2010-ben kiemelt szerepet játszott Pécs, Európa Kulturális Fővárosa, így a képviselet együttműködve a Zrt. Dél-Dunántúli Regionális Marketing Igazgatóságával az elmúlt két évben számos újságírót hívott meg a régióba – értesült az OBJEKTÍV Hírügynökség.
Malte Florian Klein, az Esslinger Zeitung képviseletében májusban járt Pécsett és környékén, hogy megismerkedjen Baranya megye értékeivel, többek között a helyi svábok életével, illetve a villányi borvidékkel. A szerző írásában a kulturális főváros gazdag történelmi örökségét és a villányi borvidék kitűnő borait kiemelve buzdítja olvasóit a Dél-Dunántúl felkeresésére.
A cikk a török uralom időszakából fennmaradt emlékhelyek és építészeti kincsek mellett a város multikulturális jellegét hangsúlyozza: a központ arculatát a 17. század végén letelepült németek is alakították, színes épületei miatt pedig Bécshez hasonlítja – német nevén – Fünfkirchent az újságíró. Emellett felhívja a figyelmet a román, horvát, roma és német kisebbségek hagyományőrző kulturális programjaira is.
A megszépült város izgalmas sokszínűsége, jól felépített marketing-stratégiával párosulva – melyhez az MT Zrt. németországi képviseletének kampánya is nagyban hozzájárul – várhatóan a jövőben is sok külföldi turistát vonz majd.
Az Esslinger Zeitung Stuttgart környékén 43 ezer példányban megjelenő napilap: olvasói közé tartoznak többek között Pécs testvérvárosa, Fellbach lakosai is.
Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség