Újabb mérföldkőhöz érkezett a pécsi repülőgépgyártás – jelentették be a Pécs-Pogányi Repülőtéri Nyílt Napon. A Magnus Aircraft Zrt. megkezdi annak az oktatógépnek a gyártását, amit a magyar pilótaképzésben is használnak majd. Ezzel pedig a világon elsőként Magyarországon fognak a Magnus által gyártott Fusion 213-assal oktatni.
Hamarosan a pilótaképzésben is megjelenik a Pécsett gyártott Fusion 213-as, azaz a Magnus Aircraft legújabb repülőgépe. A kétüléses, kompozit könnyűgép technikai felszereltségében a legmodernebb lesz a kisrepülők sorában, amivel többek közt Magyarországon is tanulhatnak a pilóták – jelentették be a Pécs-Pogányi Repülőtéri Nyílt Napon.
– Főként kereskedelmi gépek pilótáit képezzük, ahol most egy új magyar repülőgéppel is gazdagodik a repertoár. Nagy öröm ez nekünk, hiszen a legmodernebb technikákat sajátíthatják el a tanulóink – mondta Michna Ottó, a MultiFly Kft. ügyvezetője.
Muity György, a Pécsi Tudományegyetem Kancellária Pályázatmenedzsment és Innovációs Igazgatóságának vezetője közölte, ősszel felsőoktatási szakképzés formájában kétéves pilótaképzés indul az egyetem műszaki karán. A hallgatókat a reptéren képzik majd a Magnus által előállított gépekkel, a MultiFly Kft. oktatóinak segítségével.
A Magnus Aircraft tavaly októberben kezdte meg pécsi gyárában a kisgépek összeszerelését, de heteken belül megnyitja kompozitelem-gyártó létesítményét is. Ebben a csarnokban a gépekhez szükséges kompozit repülőtesteket gyártják majd. Eddig ezt Szerbiában végezték, de most ezt az egységet is Pécsre telepítették. Így a Magnus Aircraft, amely eddig 70 főt foglalkoztatott, év végégig 120 főre növeli munkavállalóinak számát Pécsett.
Boros László, a Magnus Aircraft Zrt. vezérigazgatója elmondta: jövőre már teljes kapacitással tud működni a kompozitgyár, így évi 80-90 – nagyobbrészt exportra szánt – repülőgép előállítását végzik majd Pécsett.
A Magnus a világon először fejlesztett ki kompozit anyagokból készülő kétüléses repülőgépet, amely műrepülésre alkalmas. Emellett kifejlesztett egy olyan gépet, amely nem kerozinnal, hanem benzinnel működik, és szintén kompozit anyagból készült: így alacsonyabb a környezetterhelése és a fenntartási költsége, mint más repülőknek.
Nézd meg helyszínen készült videónkat!
Sikeres volt a nyílt nap
Szombaton tartották az V. Pécs-Pogány Repülőtéri Nyílt Napot is, ahol minden eddiginél többen voltak. Dragovácz Márk, a reptér vezetője elmondta: tavaly háromezernél is többen voltak kíváncsiak a gépekre, idén a jelek szerint még többen érkeztek.
– Öt évvel ezelőtt a repülés népszerűsítése miatt rendeztük meg az első nyílt napot. Már akkor éreztük, hogy hatalmas sikere van a pécsiek körében egy olyan rendezvénynek, ahol testközelből is megnézhetik a mentő-, rendőrségi vagy akár katonai helikoptereket – mondta Dragovácz Márk.
Idén a legnépszerűbb program Vári Gyula műrepülése volt, de a katonai helikopterből történő ejtőernyősugrás miatt is sokan néztek az ég felé.