Négyszázmillió forintos kölcsönt kaphat a Pécsi Közlekedési Zrt., ha sikerül végrehajtani azt az ügyletet, amelyet eddig a kisebbségi tulajdonos, a Mecsekbusz Kft. mindeddig megvétózott. A hitelt kerülő úton kell a társaságnak eljuttatni.
A PK Zrt. buszai – főképpen a régebbi Ikarusok – nincsenek a lehető legjobb állapotban, hiába próbálnak a táraságnál mindent megtenni annak érdekében, hogy a szervizelés, s így a szolgáltatás színvonala is emelkedjen, források nélkül erre aligha van esély.
Mint köztudott, a közlekedési céget még az ingyenes diákbérletek miatti adóhatósági bírságon túl a buszok eladása okán kiszabott bírság, összesen másfél milliárdos adóteher is sújtja. A cégnél ugyanakkor jelentős megtakarításokat is eszközöltek, ám még így is ez év végére 100 millió forintos hiánnyal számolnak.
A város illetékes gazdasági bizottsága ezért még a nyáron úgy döntött, hogy a Pécs Holding Zrt. vegyen fel hitelt, s azt tagi kölcsönként adja a PK Zrt.-nek. Minderről a társaság alapszabályai szerint azonban a holding és a Mecsekbusz alkotta igazgatótanácsnak kellene döntenie. Ugyanakkor az ügyletről a holding képviselője nem szavazhatott érintettség miatt, a Mecsekbusz viszont megvétózta azt, így hónapok óta húzódik a tőkeinjekció.
A város most más megoldást keres: a holding által felvett kölcsönt egy másik cégnek utalják, s így az adja majd a PK Zrt.-nek a pénzt, így az igazgatótanácsban helyet foglaló holdingos is szavazhat a hitelről.
Mint azt a cég vezérigazgatója, Árki Sándor elmondta, nem fejlesztésre költik a pénzt, hanem működésre. Hozzátette: ezzel az összeggel az év végéig biztosan megőrzik likviditásukat, üzemanyagot vásárolhatnak, a béreket és a szervizelést is garantálni tudják.