Az Ericsson Magyarország immár tizennyolcadik alkalommal adta át az idei Ericsson-díjakat. A díjat 1999 óta matematikát és fizikát oktató olyan pedagógusok vehetik át, akik az alapszintű oktatásban tevékenykednek, és akiknek a munkája nagyban hozzájárul a hazai természettudományos képzés színvonalának fenntartásához és emeléséhez. Az idén Kiss Zoltán, a pécsi Leőwey Klára Gimnázium tanára is a díjazottak között volt.
A díjakat Éry Gábor, az Ericsson Magyarország vezérigazgatója, Sipos Imre, köznevelésért felelős helyettes államtitkár és Niclas Trouvé, Svédország magyarországi nagykövete adták át. Az idén a díjazott tanárok iskolái 1 000 000 Ft értékű pályázaton vehetnek részt.
Az Ericsson Magyarország a mai napon immár tizennyolcadik alkalommal adta át az Ericsson-díjakat olyan tanároknak, akik áldozatos munkájukkal generációkkal szerettették meg a természettudományokat. Összesen nyolc tanár vehette át a díjat és a vele járó pénzjutalmat négy kategóriában: a matematika vagy a fizika népszerűsítéséért, illetve a tehetséggondozásért.
A tanárokat tanítványaik, iskoláik és egyéb oktatási intézmények terjesztették fel a díjra, a díjazás pedig az Ericsson közoktatási partnerei, a Bolyai János Matematikai Társulat és az Eötvös Loránd Fizikai Társulat bírálata, és a MATFUND Alapítvány kuratóriumának jóváhagyása alapján történik.
Kiss Zoltán a matematika tehetségeinek gondozásáért járó díjat vehette át.
„Mindannyiunk életében vannak olyan tanárpéldaképek, akik nélkül ma nem azok lennénk, akik. – nyilatkozta Éry Gábor, az Ericsson Magyarország vezérigazgatója. – A ma díjazott tanárok mind-mind ilyen mintát állítanak diákjaik elé. Az infokommunikációs szektorban tevékenykedő vállalatként az Ericssonnál nap, mint nap szembesülünk az ő munkájuk gyümölcsével, hiszen miközben jól tudjuk, hogy a hazai felsőoktatás világszínvonalú, azt is tudjuk, hogy a mérnökképzés nem az egyetemeken kezdődik. A képzett informatikusokra, programozókra pedig a világ minden pontján egyre nagyobb szükség van, így a példaértékű pedagógusi munka is felértékelődik.”
– A magyar oktatási rendszer hazánk fejlődésének egyik záloga – mondta el Sipos Imre, köznevelésért felelős helyettes államtitkár.
–Tudjuk, hogy fennmaradásunk és fejlődésünk a köznevelés megújításával lehetséges, ezért is fogalmaztuk meg a következő évek teendői között a pedagógusképzés megerősítését, az MTMI (matematika, természettudományi, műszaki és informatikai) tantárgyak további népszerűsítését. A ma díjazott tanárok munkájukkal sokat tesznek azért, hogy a matematikát és a fizikát megértessék, sőt megszerettessék diákjaikkal, újszerű és eredményes tehetséggondozó munkájukkal hozzájárulnak a minőségi hazai oktatás megtartásához, emeléséhez.
– Nagy megtiszteltetés számomra, hogy a legkiválóbb pedagógusokat díjazó ünnepségen idén is részt vehetek. Nem kérdés, hogy európai versenyképességünk jövőbeni megalapozásának az oktatás a legfontosabb eleme. Hálás vagyok, hogy az Ericsson rávilágít erre a kiemelten fontos szegmensre azzal, hogy azokat díjazza, akik a diákokat tanulásra ösztönzik – emelte ki a díjátadó kapcsán Őexc. Niclas Trouvé, Svédország magyarországi nagykövete.
2016-ban az Ericsson kiegészítette az Ericsson-díjat az “Egy álom megvalósul” címen meghirdetett egymillió Ft értékű eszközbeszerzési pályázati lehetőséggel. Ennek keretében a 2016. évi Ericsson-díjazott tanárok iskolái kísérleti, informatikai eszközök beszerzésére adhatnak be pályázatot.
A meghívásos pályázatra olyan programmal vagy projekttel lehet nevezni, amely a következő tanévben az iskolában a matematika, a természettudományok vagy az informatika népszerűsítéséhez, oktatásához vagy tehetségeinek gondozásához járul hozzá.