Sajnos idén is történt motorosbaleset Baranyában, Pécsett, sőt már haláleset is történt tavasszal. A rendőrséget kérdeztük, milyen ellenőrzéseket végeznek, és mit tehetnek a közlekedők, hogy kevesebb legyen a baleset.
Ahogy kijött a jó idő, máris megtörténtek az első motorosbalesetek, sajnos haláleset is előfordult már: ahogy arról beszámoltunk, áprilisban a Ranga László úton letért az útról egy motor, a vezetője a helyszínen életét veszítette. Májusban Horvátországban halt meg egy magyar motoros, május közepén pedig Pécsett, a Tüzér utcában történt súlyos baleset.
Az előző években a rendőrség a Mecsekben és a Mátrában külön is ellenőrzéseket végzett. A Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság lapunk kérdésére közölte, idén is kiemelt figyelmet fordítanak a motorosok ellenőrzésére, többek között motoros rendőrök jelenlétére is lehet számítani az utakon.
Mindenki tudja, hogy vannak olyan útszakaszok, amelyeket nagyon kedvelnek a motorosok, ez nem titok a rendőrök előtt sem. A hatóság közölte, több szakaszt kiemelten is figyelnek:
– 66-os főút Pécs – Mecsek-pihenő – Mánfa – Magyarszék közötti,
– 6604-es számú út mecseki,
– 6609-es számú út orfűi,
– 6611-es számú út Abaliget – Orfű közötti,
– 6608-as számú út Orfű – Magyarhertelend közötti,
– valamint a 6602-es számú út Magyarhertelend – Magyarszék közötti szakaszát.
A rendőrök közölték: folyamatosan ittasság-ellenőrzést hajtanak végre, és fokozottan figyelik a passzív biztonsági eszközök – biztonsági öv, bukósisak, gyermekbiztonsági rendszer – használatát. A járművezetők folyamatos sebességellenőrzésre is számíthatnak a megye teljes területén. A gyalogosok és a kerékpárosok esetében a láthatóságot ellenőrzik.
Erre mindenképp ügyelni kell!
A rendőrség lapunk kérésére hasznos tanácsokat is adott, többek között fontos (lenne) a sebességhatárok betartása, valamint az is, hogy a szezon elején ne csak a motor, hanem a vezetője is felkészülten vágjon neki a túráknak. Gyakran látunk olyan embereket, akik nagymotorra is kis túlzással „gatyában-pólóban” szállnak fel – a rendőrség külön felhívta a figyelmet, hogy a motorosok mindenképp viseljenek védőruházatot, bukósisakot! Fontos, hogy előzéskor mindig legyen alacsony sebességkülönbség, és közben megfelelő oldaltávolságot kell tartani, hogy az előzendő jármű vezetője – kanyarodás esetén a visszapillantó tükörben – időben észrevehesse az előzési szándékot! Kanyarban nem szabad előzni, mert az előzéshez szükséges dinamikus gyorsulás során szinte képtelenség korrigálni.
Egy jó ötlet Ausztriából, Szlovéniából
A két szomszédos országban különleges útfelfestéssel is segítik a motorosokat, számolt be róla a hegylakok.hu motorosportál. Ez az ideális ívet mutatja, ugyanis súlyos baleset is előfordulhat, ha a motoros közvetlenül a záróvonalnál, bedőlve kanyarodik. Ha a > jelzésen belül kanyarodik a motoros, nagy eséllyel ütközhet a szembe jövővel. Az alábbi két kép megmutatja, miért is fontos ez: