4 C
Pécs
hétfő, november 18, 2024
KezdőlapPécs AktuálRendben a Tettye számlázása?

Rendben a Tettye számlázása?

Ideiglenes vizsgálóbizottság kutatta a városházán az elmúlt hónapokban a pécsi vízszolgáltató számlázási gyakorlatát, a különböző fogyasztói panaszokat. Az ellenzéki tagot is soraiban tudó testület pontokba szedve gyűjtötte össze, miben lenne jó változtatni a jövőben. A hiányosságok jó része megoldódott.

Novemberben a Haász János, Trombitás Károly (mindketten Fidesz-KDNP) és Fogarasi Gábor (Jobbik) alkotta bizottság kapott mandátumot a Tettye Forrásház Zrt. számlázásának vizsgálatára. A testület összegyűjtötte a problémákat, s több témakörben is kutakodásba kezdett.

– Egyrészt a mellékvízmérő és főmérő órák, valamint azok eltéréseiből fakadó leolvasási és számlázási problémákat, a Tettye telefonos ügyfélszolgálatával kapcsolatos jelzéseket, a szennyvízszállítással kapcsolatos visszamenőleges számlázást vizsgálták, de emellett érintették a társasházak aggályait is – mondja Haász János, a testület elnöke.

Mint kiderült, a mellék- és főmérők, valamint azok eltéréseiből fakadó leolvasási és számlázási problémák abból adódtak, hogy a Tettye minden fogyasztó esetében új adatbázist épített ki, és kétszeri vízóra-leolvasást végzett. A probléma már megszűnt, amit a lakásszövetkezeti képviselők is megerősítettek a bizottság előtt.

A Tettye telefonos ügyfélszolgálata miatt azért érkezett be több panasz, mert olykor nehezen volt elérhető ügyintéző. Ezzel kapcsolatban a cég is vizsgálatot rendelt el, s az utóbbi időszakban növelte is a területen dolgozók számát.

A szennyvízszállítás díjaival kapcsolatban azért voltak panaszok, mert Pécsen még mindig 1500 olyan fogyasztó van, akinél nincs vezetékes szennyvíz. Az ő panaszuk, hogy lényegesen magasabb díjat kénytelenek fizetni, mint a vezetékes hálózattal rendelkező ügyfelek. A Tettye szerint mindezen változtatni nem tudnak, hiszen alapvetően költségesebb eljárásról van szó a közúti szállításnál. A szennyvízhálózatra viszont az érintett ügyfelek harmada, közel 500 fogyasztó bármikor ráköthetne, de valamiért erre nem hajlandó.

Gond volt a társasházak számlázásaival kapcsolatban is, ám mind a lakásszövetkezetek képviselői, mind a Tettye szerint megszűntek a problémák a területen. Sikerült ugyanis pontosítani az almérők számát és helyét a társasházakban, és a főmérő és almérő órák közötti különbözetek felosztásának a módja is rendezetté vált nemrég.

A számlázás és adat-nyilvántartás is szóba került a vizsgálóbizottság ülésein. Ezeket a tavaly májusban szolgálatba állított új számlázási szoftver enyhítette, majd a rendszer további finomítása jelentős mértékben javított a problémán.

A bizottság arra kérte fel a Tettyét, hogy egyrészt március 31-ig végérvényesen korrigálja a számlázási hibákat, másrészt május 31-ig tegye teljessé az adatbázisait, valamint szüntesse meg az utólagos, huzamosabb időszakra szóló számlakibocsátásokat.

Csöngei Adrienn, a Tettye sajtószóvivője azt mondta lapunknak, a kivizsgált esetek, a segítő észrevételek, javaslatok tanulságosak és hasznosak voltak számukra. – A kért módosításokat határidőre elvégezzük, és igyekszünk minden hasznosítható tapasztalatot felhasználni annak érdekében, hogy tovább finomítsuk, javítsuk a számlázási, ügyfélkapcsolati tevékenységünket, hogy az ne csak szabályos, hanem áttekinthetőbb és könnyen érthető legyen az ügyfelek számára – tette hozzá.

Hirdetés
Előző cikk
Következő cikk
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő