Ritkán váltanak bankot a magyarok, az ügyfelek háromnegyede az elmúlt tíz évben egyszer sem váltott pénzintézetet – derült ki a Budapest Bank megbízásából készített felmérésből, amelynek eredményeiről pénteken tájékoztatta az MTI-t.
A reprezentatív kutatást az Ipsos Zrt. végezte 2014 novemberében, a 18-65 éves, banki kapcsolattal és önálló jövedelemmel rendelkező magyar lakosság körében, 500 ügyfél megkérdezésével.
A felmérésből kiderült: egyre alacsonyabb a bankok közötti mobilitás, az elmúlt évben a lakosság mindössze 4 százaléka választott új pénzintézetet. Míg 2013-ban 70 százalék volt azok aránya, akik legalább 10 éve nem váltottak bankot, mára ez 73 százalékra nőtt.
A tervezett bankváltás valószínűsége is csökken: míg 2013-ban a megkérdezettek 10 százaléka mondta, hogy a következő esztendőben szinte biztosan váltani fog, addig 2014-ben már csak 7 százalékuk.
A bankváltások alacsony száma mögött a kutatók szerint továbbra is az áll, hogy a lakosság jelentős része elégedett a pénzintézetével és megbízik benne.
A magyarok többsége a bankváltáshoz képest jóval rugalmasabb, ha munkahelyváltásról vagy új partneri kapcsolatról van szó – derült ki a felmérésből. Miközben az elmúlt 10 évben a megkérdezettek 73 százaléka ragaszkodott bankjához, addig korábbi partnerkapcsolata helyett „csak” 65 százalékuk nem keresett újat, a munkahelyét pedig 56 százaléka nem változtatta meg. Új lakásba a válaszadók 39 százaléka költözött az elmúlt egy évtizedben, miközben új bankot csak 27 százalékuk keresett.
A közlemény idézi Fatér Gyulát, a Budapest Bank lakossági üzletágának vezetőjét, aki elmondta: érdemes időről időre szétnézni akár saját bankunk, akár más pénzintézetek kínálatában, hiszen bármikor találhatunk egy jobb ajánlatot, amely akár ár-érték arányban, akár a szolgáltatás minőségében többet nyújt.