Egy 2013-ban elindult EU-s projekthez csatlakozott idén a Pécsi Köztársaság Téri Általános Iskola, melynek keretében diákjaik játékos módon tanulhatják meg egy október 15-i projektnap keretében a programozás és az analitikus gondolkodás alapjait.
Váli Anikó, az iskola tanítónője és a projektnap főszervezője lapunknak elmondta, a tanári kar és a gyerekek egyaránt nagyon nyitottak az effajta akciókra, sőt az iskola vezetése is támogatta abban, hogy megpályázza a forrást a különleges tanórákra.
– Minden tanórába be tudtuk építeni valahogy a robotokat elsőtől hatodik osztályig, így egyszerre tanulnak és játszanak, szórakoznak a gyerekek. Az alsósoknak egyszerűbb, úgynevezett padlórobotokat vásároltak a pályázati forrásból. Az idősebb gyerekek már bonyolultabb szerkezeteket tanulnak meg beprogramozni külsős előadók segítségével – fejtette ki a szervező. Hozzátette, amíg a felnőttek a használati utasítás hosszas tanulmányozása után sem feltétlenül értik a kis kütyük működését, a diákok azonnal ráéreztek.
A projekt célja természetesen nem az, hogy minden gyerekből programozó váljon később, de mindenképp segít abban, hogy megismertessék és megszerettessék velük ezt a fajta gondolkodást.
A nap különlegessége az volt, hogy a második órában még az óvodások is átjöttek az iskolába és kipróbálhatták a Méhecske névre keresztelt padlórobotot.