9 C
Pécs
hétfő, november 25, 2024
KezdőlapPécs AktuálSaját szervizbázist akar a Tüke Busz

Saját szervizbázist akar a Tüke Busz

A cég statisztikái szerint ma már csak elvétve van járatkimaradás. Ennek két oka van – mondják, egyrészt, mert már ők és nem külsős cég végzik a karbantartásokat, másrészt a sofőrök bónuszt kapnak, ha úgy vezetik a buszt, mintha az a sajátjuk lenne.

Egyértelmű sikerként tartja számon a Tüke Busz, hogy ma már csak alig valamivel több, mint egy tucat járatkimaradás fordul elő időnként a havi 80 ezerből, elsősorban az öregebb buszok műszaki problémái miatt.

– Tavaly már több mint 700 millió forintot, a korábbi vezetés által elköltött összeg több mint dupláját költöttük javításokra, gyorsabb munkát vártunk el szerződött partnertől, s elindultak a buszbeszerzések is – mondja Paiger István beruházási és fejlesztési vezető lapunknak az okokról.

Az új buszok karbantartását már maguk végzik
Az új buszok karbantartását már maguk végzik

Az új buszokat pedig már maga tartja karban a Tüke, saját szakemberekkel.

– Csak az öreg buszokat bízzuk más cégre, a terv pedig az, hogy később az összes buszt a Tüke javítsa, ehhez azonban a jelenleginél komolyabb szervizháttér kell – magyarázza már Árki Sándor vezérigazgató.

Abban bíznak, hogy sikerül EU-s forrást szerezi, mert egy 2 milliárdos, modern szervizbázist akarnak létrehozni Pécsett.

A cég egyébként ez évtől egy speciális bónusz-rendszert is bevezetett a sofőrök között. Az a pilóta ugyanis, amelyik kíméli a rábízott buszt és átlag alatti fogyasztást tud elérni, plusz pénzt kap.

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő