Huszonöt millió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Shell Hungary Zrt.-re, mivel megtévesztette a fogyasztókat.
A GVH úgy ítélte meg, bár a Shell Hungary Zrt. a Shell FuelSave Euro 95 és Diesel üzemanyagokat népszerűsítő kampányában azt ígérte, hogy a termékek használatával minden gépjármű esetében fogyasztáscsökkentés következik be, a fogyasztók egy nem elhanyagolható része nem tapasztalta ezt.
A GVH közlése szerint súlyosító körülménynek minősült az ügyben, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók igen széles körét érte el. Enyhítő körülménynek számított viszont a Shell Hungary Zrt. jogszabályokban előírtat meghaladó mértékű együttműködése – olvasható a közleményben.
A Shell közleménye szerint a cég csalódott a GVH döntése miatt: úgy gondolják, hogy reklámkampányaik teljes mértékben megfeleltek a hatályos jogszabályoknak. A GVH döntés szerintük nem helyes, és nem tükrözi azon tényeket és adatokat, amelyeket az eljárás során benyújtottak. A cég szerint a fogyasztók továbbra is bízhatnak termékeik minőségében: arra hivatkoznak, hogy ezt olyan tesztelési módszereink igazolják, amelyek megfelelnek az iparág normáinak és gyakorlatának.