A Magyar Suzuki ellenőrzésre visszahívja az Esztergomban gyártott, 1997 és 2002 október elseje között készült Swifteket, mert a magyar gyártmányú első lengéscsillapítók rozsdásodása miatt a keréktartó csonk leválhat a csillapítóról és a gépkocsi mozgásképtelenné válhat – erősítette meg az MTI értesülését az egyik Komárom-Esztergom megyei márkaszerviz tulajdonosa.
„A hiba a lengéscsillapító cseréjével teljesen elhárítható, a beavatkozást azonban házilag nem lehet elvégezni. Ha szükséges, a márkaszerviz japán alkatrészre cseréli mindkét lengéscsillapítót, csavarjaikkal együtt. A munka időtartama körülbelül két óra” – tette hozzá a névtelenséget kérő szakember.
Ruska Viktória, a vállalat kommunikációs igazgatója közölte az MTI-vel; az átvizsgálás csak Magyarországon 124.375 Swiftre terjed ki. A gyár levélben értesíti a forgalmiba bejegyzett tulajdonosokat, hogy keressék fel a megjelölt márkaszervizt. A vizsgálathoz nem szükséges sem a szervizkönyv, nem számít a garanciaidő lejárta sem, egyedül az értesítő levelet kell bemutatni.
A kommunikációs igazgató kiemelte, a hibát a Suzuki folyamatosan végzett utólagos minőségellenőrzése derítette fel. A vállalat elkötelezettségét biztonság mellett azzal igyekszi bizonyítani, hogy az összes érintett autón, köztük a tíz évnél idősebbeken is, térítésmentesen elvégzik a vizsgálatot. A Suzuki tudomása szerint a most feltárt hiba eddig semmilyen személyi sérüléssel járó balesetet nem okozott.
A szokatlan méretű visszahívási akcióról elsőként beszámoló totalcar.hu internetes oldal értesülése szerint a problémás alkatrészeket a pár éve felszámolt Berva Finommechanikai Rt. készítette. A lengéscsillapító az első kerekek leszerelése nélkül is azonosítható, a kifelé néző oldalon „BERVA EGER HUNGARY” felirat szerepel. A totalcar.hu-n megtalálhatók azok az alvázszám tartományok, melyeket a visszahívás érint.
Internetes alkatrészáruházakban jellemzően 20.000 forint körüli összegért kapható egy darab első lengéscsillapító. Ha az összes érintett jármű mindkét lengéscsillapítóját kicserélik, ez Magyarországon közel ötmilliárd forintos kiadást jelenthet a Magyar Suzuki Zrt-nek.