Kémiai, fizikai, biológiai szaktárgyak oktatását segítő labor jöhet létre a Leőwey Gimnáziumban: a 300 milliós, az eszközöket és az oktatási költségeket tartalmazó, vissza nem térítendő támogatásból jövőre lehet valóság.
A minap döntött a pécsi közgyűlés arról, hogy a város pályázatot nyújt be a teljes egészében az unió finanszírozásában megvalósuló projektre. A híres tévés fizikatanárról, Öveges professzorról elnevezett „Öveges program” keretében hajtanák végre a fejlesztést. Ennek során a mai kor igényeit a legmesszebbmenőkig kielégítő labor jöhet létre, megvásárolnák az ehhez tartozó eszközöket, s egy komplex oktatási program finanszírozását is megvalósítanák több mint 300 millió forintból.
Zalay Szabolcs, a Leőwey Klára Gimnázium igazgatója elmondta: természettudományos területen kiváló eredményeket értek el az elmúlt években tanulóik, így nagy szükség van arra, hogy fejlesszék ezzel kapcsolatos hátterüket. A projekt során ezért egy modern technológiával felszerelt, a korszerű pedagógiai szemléltetés igényeinek megfelelő, fizika, kémia, biológia szaktantárgyak oktatását segítő iskolai laboratóriumot alakítanának ki.
Ennek keretében két tantermet, illetve az ahhoz kapcsolódó öltözőt, az eszköz- és vegyszerraktárt alakítják ki mintegy százmillió forintból.
A fennmaradó összegből az elkészülő laborban a tanulók széles körét vonnák be a kísérletezésbe egy oktatási program keretében. Zalay Szabolcs elmondta: a Leőwey és tíz másik, együttműködő iskola vehet így részt professzionális biológia-, fizika- és kémiaórákon a legmodernebb eszközök használata mellett, szeptembertől másfél esztendőn át.
Az igazgató hozzátette: amennyiben az iskola költözik, amire 2014-től lehet számítani, a komplett labor áthelyezése is könnyedén megoldhatóvá válik; a tervezett új intézménybe is betervezik a labor helyét.
Nagy Csaba kifejtette: a program a továbbtanulási esélyeket növelheti a következő években, évtizedekben, amikor ugyancsak nagy igény lesz a műszaki területen diplomát szerzőkre; mindezt előrevetítik az Elcoteq helyén megjelenő vállalatok, s a meghatározott felsőoktatási keretszámok is. Aláhúzta: egy tudásalapú, versenyképes oktatáshoz olyan módszereket kell alkalmazni, amelyeket felnőtt életükben, a tudományos és gazdasági életben használni tudnak a diákok.
Másfél milliárdos célok másutt
Bár a közvélemény hajlamos ítéletet mondani olyan esetekben, amikor a fenntartók technikai eszközökre költenek százmilliókat, miközben egyik-másik intézményben az ablakok is lógnak, érdemes megjegyezni, hogy egy fűtéskorszerűsítési, szigetelési program is elindult a városban. Nagy Csaba elmondta: a város érdeke, hogy a lehető legtöbb pénzt szerezzen pályázati forrásból.
Ha technikai eszközökre írnak ki pályázatot, akkor olyan intézményt keresnek, amely híján van ezeknek. Ha fűtéskorszerűsítésre, akkor pedig olyat kutatnak fel, amelynek rossz állapotban van az ilyen típusú rendszere. Bölcsődék, óvodák, iskola és a gyermekház fűtéskorszerűsítésére, nyílászárók cseréjére, és az épületek szigetelésére egy-másfél milliárd forintnyi forrásra pályázik a város jelenleg is.