Egyre többen keresik fel a rezsipontokat: január óta már több mint 4500-an fordultak a kirendeltségekhez, ahol az ügyfelek általában a rezsicsökkentéssel kapcsolatban fogalmaznak meg panaszokat – mondta Németh Szilárd, a Fidesz országgyűlési képviselője kedden Budapesten, a rezsipontok működéséről beszámoló sajtótájékoztatóján.
A kormánypárt rezsicsökkentésért felelős politikusa a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság épületében nyilatkozott, ahol a közelmúltban nyílt meg a második fővárosi rezsipont, amire azért volt szükség – indokolta -, mert a budapesti kormányhivatal kirendeltsége nagyon leterhelt volt.
A rezsipontokhoz a közszolgáltatásokkal kapcsolatban felmerülő általános kérdésekkel és vélelmezett jogsértésekkel is lehet fordulni – mondta Németh Szilárd, hozzátéve, hogy az ügyfelek általában a rezsicsökkentéssel összefüggésben fogalmaznak meg panaszokat, amelyek egy része információhiányból adódik.
Az egyik leggyakoribb eset, hogy miután a fogyasztó kilépett az egyetemes szolgáltatásból – például egy nagy távközlési céggel kötött gáz- vagy villamosenergia-szolgáltatási szerződést -, jelzi, hogy nem érzi a rezsicsökkentés hatását – fejtette ki a képviselő. Ám ők „nem is érezhetik”, mert ezekben az esetekben szabadpiaci szerződésekről van szó, „az egy más kérdés, hogy erről elfelejtették őket tájékoztatni”, amiért már büntetett is a hatóság – mondta, majd felhívta az érintettek figyelmét, hogy – a szerződésfelmondási határidő letelte után – bármikor visszatérhetnek az egyetemes szolgáltatás körébe.
Közölte egyúttal azt is: ha a parlament elfogadja a júniusban benyújtott törvénymódosítási javaslatát, akkor kiterjesztik a rezsipontok feladat- és hatáskörét, így azokban minden olyan közszolgáltatás ügyében tudnak majd segíteni, amelyeket érintett a rezsicsökkentés.
A fideszes politikus előterjesztése céljának „a még mindig meglévő, fogyasztókkal szembeni szolgáltatói túlhatalom” visszaszorítását, a fogyasztók érdekeinek minél erősebb védelmét és a tudatos fogyasztói magatartás kialakítását, megerősítését nevezte.