A gyerek pikpakk megmondja, mennyi 235+64+361-97+196-98? Igen? Akkor bizonyára jól érti a matematikát, így érdemes lehet magasabb szinten ezzel az izgalmas tudománnyal foglalkoznia. A válasz nemleges volt? Ez esetben pedig lehetősége nyílik rá, hogy kipróbálja azt a speciális japán módszert, melynek segítségével ez a bonyolult feladvány is pillanatok alatt játékká válik. Mindkét csoportba tartozó porontyot várja a pécsi Kis Zseni Mentális Aritmetikai Iskola, ahol nem csak az abakusz csínját-bínját sajátítják el, fejlesztik magukat a logikus gondolkodás, a koncentráció, de még a kreativitás területén is.
A nemrég indult tanév kapcsán az országos hálózatba tartozó pécsi iskola társtulajdonosával, Drávai Beátával beszélgettünk. Mint mondta, a beiratkozás náluk jelenleg is zajlik, de nem érdemes sokáig várni a jelentkezéssel, hiszen hamar betelnek a csoportok.
Mint azt megtudtuk, az intézmény hétvégi és délutáni foglalkozásokat nyújt, szakkörökhöz hasonlóan tudnak részt venni heti egy alkalommal az oktatásban a gyerekek. Kétféle tanfolyamra írathatják be a szülők az óvodásokat, kisiskolásokat: 4–12 éves korúaknak a mentális aritmetika, 3–5 éveseknek pedig a „Numicon” néven futó program kínál szórakoztató, de egyben rendkívül hasznos időtöltést.
– A két kurzus közötti különbség az, hogy míg a Numiconon egy Oxfordban összeállított szettel inkább a számok mennyiségfogalmával, a matematika alapműveleteivel foglalkozunk a kicsit rugalmasabb, heti másfél órás modulok alatt, addig a nagyobbakkal már az aritmetikát gyakoroljuk, tehát az összeadást, a kivonást, a szorzást, az osztást. Utóbbi csoportokban is rendkívül különleges eszközt, a szorobánt, azaz tradicionális japán abakuszt használunk. Előbb a gyöngyöket ezen mozgatva számolunk, később pedig becsatlakozhat a mentális rész, megpróbáljuk csak elképzelni a folyamatot, így fejben jutunk el a végeredményhez. Hozzá kell tennem, hogy mindig játékos feladatokkal tesszük könnyeddé a légkört és a tanulást, emellett nagyon odafigyelünk a gyermekek individualitására is. Nálunk bármilyen képességekkel kis zsenivé válhatnak a diákok – nyilatkozta lapunknak Drávai Beáta.
Lapunk kérdésére azt is elárulta, hogy egyáltalán nem csak olyanok jelentkezését várják, akiknek már jól megy a matematika, azok a gyerekek is nagy sikereket tudnak náluk elérni, akiknek addig nem ez a tárgy volt az erősségük. Fontos kiemelni, hogy a „zseniképzés” alkalmával más készségek is fejlődnek, de az iskolára való felkészítésként is jól működik az óvodás korosztálynál – a legkisebbek megismerik többek között a házi feladat fogalmát, a munkafüzetet.
– Nem mondom, hogy nem fárasztóak a foglalkozások, hiszen mégis csak végig az agyukat használják a gyerekek. De sok-sok módszerünk van arra, hogy a monotonitást megtörjük, szórakoztatóvá váljon a feladatmegoldás. A tanáraink, akik egyébként mindannyian pedagógiai tapasztalattal rendelkeznek és az intézményhálózat saját képzését is elvégezték, egytől egyig értenek hozzá, hogy élvezetessé tegyék a szárazabb témákat is – fogalmazott a pécsi iskola társtulajdonosa, aki maga is oktat a nem mindennapi intézményben.
Aki szeretné gyermekét valamelyik csoportba beíratni, bővebb információt kaphat ezen a linken.