Az ORFK Kommunikációs Szolgálat közleménye szerint a csalási módszer célja, hogy a hívást fogadó fél egy elküldött üzenettel egy másik feltöltős telefonszám egyenlegét növelje a saját számlájának terhére.
Az elkövető rejtett számról telefonál és valamely mobiltelefon-szolgáltató ügyfélszolgálatának nevében mutatkozik be. Tájékoztatja az ügyfelet, hogy nyilvántartásuk szerint egy ügyfélbiztonsági kódot korábban nem sikerült elküldeniük és annak megismétlésében az ügyfél segítségét kéri.
A hívó fél feltesz néhány kérdést (mint például az ügyfél elégedett-e a szolgáltatással, a készülék tud-e sms-t fogadni, illetve küldeni), majd ezt követően a hívás kihangosítását kéri, hogy segíteni tudjon az sms elküldésében és ezáltal a biztonsági kód megszerzésében. Ez a számsor jellemzően egy telefonszám és egy összeg, amely akár tizenötezer forint is lehet.
Ugyan a megadott telefonszám – ahova az sms küldését kérik – nem emelt díjas, az „ügyfél” az üzenet elküldésével másvalaki egyenlegét tölti fel.
Felhívják az emberek figyelmét, hogy a mobilszolgáltatók nem küldenek sms-ben biztonsági kódot, ezért mindig legyünk körültekintőek, ha valaki hasonló művelet elvégzését kéri. Ha a hívás gyanús, szakítsák meg a beszélgetést és forduljanak a szolgáltató hivatalos ügyfélszolgálatához vagy válasszák a személyes ügyintézés lehetőségét!